hejsa smuk carnelian! Jeg er italiensk... men jeg kan snakker og skriver lidt dansk... jeg håber du kan forstår mig jeg har livet et år i roskilde... :-D og jeg elsker skandinavien... alt er so smuk her :-D ..at reise er at leve....
hey manalao, du snakker sq da røvgodt dansk Det er der ikke særlig mange der gør Altså af folk der ikke er fra danmark
Jeg er enig med Laks, o-lao-man. Har du efterhånden været rundt omkring i det meste af skandinavien, brormand? =noose=
Hejsan hejsan Vad härligt att det finns flera svenskar här! Eller själv är jag finne egentligen men har bott i Borås nu i några år, därmed är svenskan numera det mest smidiga språket för mej att kommunicera på. Är själv rätt nyfiken på den ursprungliga frågan, alltså finns det inga flera sköna hippie-events inom Svea rike? Har inte spikat några festivalplaner än till sommaren, skulle vara rätt skönt om det fanns nåt mysigt lite närmare än Norrbotten. Annars får jag nog tamejfan nöja mej med Roskilde.
Siistiä, suomalainenkin! Meitä ei taidakaan hirveän montaa olla täällä? Ja mekään ei edes asuta Suomessa...
Hej, jag är också svensk Jag bor i Oskarshamn. Om det är någon som vet om några "hippie-festivaler" eller liknande kan du väl skicka ett meddelande, då blir jag glad Peace
Hej på dej!! Mjällbo-festivalen är en riktigt charmig "privat" festival några mil utanför Borås. Kolla gärna upp deras hemsida på www.uddebo.se (faktiskt en av läckraste hemsidor jag sett!) och häng på i slutet av juli! Ha det fint
hej! har hort om en "gathering" som haller pa just nu fram till 25 juli i nord norge pa en o, brevid kusten, typ rainbow eller nat.... kolla upp pa "spiral wave" hemsida, under calender, om ni vill veta mer!
ps, en annan sak.... vet att detta e kanske inte helt ratt stalle att posta detta, MEN> om nagon soker bostad i stockholm, sodermalm, bra lage, har en lagenhet som maste hyras ut typ 1 aug eller 1 sept........ maila intothe.void@yahoo.com sa far ni veta mer...........
Oho, kesti pienen ikuisuuden ennenku huomasin sun viestis! Juu, eipä täällä kauhian montaa suomalaista oo, muutamaan oon törmänny mut siinäpä se. Mä oon just Suomessa käymässä, täällä on ihan hirmunen helle!! Lähetä hei vaikka privapostia jos haluut jutskailla! Happy thoughts -Jo x
I never knew you could all understand each other that well! I loved Sweden & Denmark. Beautiful people & countryside. How about a Scandinavian Forum?
Hej Hej jag ar lisa och jag ar hollandska, jag ar nitton ar and i don't know how to type those letters with the circles above the a and stuff, and my swedish is not good either, I probably even said i'm 90 years old... as you've probably noticed anyway, i love scandinavia, feel more at home there than I do in Holland, and would like to live there for a while (few months) in a commune or something similiar. Does anyone here know some places I could go to?
jag pallar inte kolla om jag har skrivit i den här tråden innan. jag är svensk i alla fall. så det så. jag känner att det finns ett stort tomrum som skulle behöva fyllas av hippiefestivaler med mera. som det ser ut nu dyker jag upp på varenda fest jag hittar och stänger av musiken för att sätta mig i närmsta soffa och njuta av sällskapet. fast helst går jag på en festival och håller mig så långt från musiken som möjligt.
well, I was in Sweden for six months, but I was spending most time with two danish-funny guys.plus I also studied languages at university, so I always pay attention to it..for example I read this therad now and then just to get into swedish language and I always notice the words which are similar to german: for instance tonight I discovered that Vilke is Welche, underbar is wunderbar, ungefaer is just like german ungefaeher and much more...I can say that I can properly read it but I catch something...I should take somke lessons (which I didn't when I was there..what a mug!)