Niet zoals bij ons hoor! Het zal in duidelijk katholieke landen best een feest zijn, maar geen pakjesavond enz.
In werkelijkheid is hij ook niet geboren maar juist gestorven op 4 december. Het feest is wel typisch nederlands, maar Sinterklaas zelf inderdaad niet.
pakjesavond? geven jullie elkaar kadootjes zoals met kerstmis of zo? in Belgiƫ worden de kinderen 's morgens wakker en staat er speelgoed in de woonkamer waar niemand iets van weet. bij deze ben ik er zeker van dat wij, de belgen, de echte Sinterklaas hebben en jullie het moeten rooien met een vals geval.
Ik krijg geen cadeaus met kerst, maar voor de meeste mensen is het anders. Vaak met surprises en gedichten enzo, heel geheimzinnig van wie je het krijgt. En kinderen die hun schoen zetten en er dan 's ochtends iets invinden natuurlijk. Niemand komt aan onze Klaas! Al moet ik toegeven dat ik dat Sinterklaas programma op Belgie altijd keek toen ik klein was. Duurde iets van 5 min. ofzo, weet niet meer hoe het heet. Maar daar was altijd de allerechtste Sint haha
Jaaaa, Dag Sinterklaas, met Bart Peeters. Ik heb er jaaaaren naar gekeken vooraleer ik besefte dat er ieder jaar hetzelfde gebeurde
Echt ook weer typisch Nederlands CONTINENTEN: inenten op een delicate plaats van het lichaam THEOLOOG: Theo vertelde de waarheid niet UITZONDERLIJK: begrafenisondernemer op reis PAPIER: zwaarlijvige Ier ACHTERAF: min acht MINISTER: heel kleine ster KRAKELING: zoontje van een inbreker PROFEET: professor aan tafel ANTILOOP: middel tegen diarree BEDACHT: naast bed nummer zeven KAARSRECHT: recht om kaarsen te vervaardigen MAGAZIJN: persoon die azijn lust VERTROUWEN: op een afgelegen plaats trouwen UURWERK: werk dat per uur betaald wordt MINIMAAL: sobere maaltijd PANAMA: vader eerst KIESKEURIG: tand in goede staat MISLEIDER: priester POLITICUS: zoen van een politieagent COMBINATIE = LAND MET VEEL POLITIEVOERTUIGEN EILEIDER = AUTORITAIRE KIP KOEPON = NACHTGEWAAD VOOR RUND MAKADAM = SCHOTS VOOR KAKMADAM MINNEKOZEN = WEST -VLAAMS VOOR MIJN NEEF ONDERSCHEID = TOERISTENZIEKTE OORDEEL= LEL OVULATIE = OVERDONDEREND DAMESAPPLAUS PALING = VADER VAN EEN CHINEES MEISJE POSTWEZEN = KINDEREN VAN DOODGEBETEN POSBODES SUPERDELUXE = ONBETAALBARE BENZINE TOEZICHT = OPLETTEN MET GESLOTEN OGEN UITDRUKKING = EINDE VAN CONSTIPATIE UTERUS = SOVJET GYNEACOLOOG VERZUIPEN=DRINKEN IN HET BUITENLAND Tiger
Nananie.. Flauw??nou...toegestuurd gekregen via mail.. Nederlandse taal leent zich tot dit soort dingen Tiger
ik mis nog Maling - moeder van een Chinees Maxima - uit de kluiten gewassen moeder Aalsmeer - het vet van een paling Achteraf - negen min 1 Naarling - zieke Chinees Planeet - het idee om te gaan eten Super-de-luxe - onbetaalde benzine pizzeria-een plassende ezel Profiel = voorstander van welke seksuele deviatie dan ook. Onderwijzer : van onder slimmer dan van boven portomenee - Oom die ontkent dat ie verslaaft aan de port is hoepel - op wat voor een wijze krijg je het schilletje er af? fantaseren - een x-aantal frisdrankjes met sinasappelsmaak verafgoden Fietspad : groen wezen dat zich per fiets verplaatst hahahaha flauw
gave woordspelingen, kende er dus bijna geen een van.....stom genoeg. Ik kan me nog wel iets van een vriend van me uit Antwerpen herinneren, die noemde zo'n stekkerdoos altijd n' kattekop, maar ik weet niet of dat belgs is, of gewoon Zijn taalgebruik.
Kattekop=stekkerdoos.. turnevies=schroevedraaier.. puit=kikvors.. een zjat kaffie=kopje koffie.. zal er nog eens wat zoeken.. plat taaltje hier.. k'heb getwijfeld over Belgie..Belgie..Belgie.. wie zong dat ook alweer?? Tiger