Probleem

Discussion in 'Dutch' started by modern flowerchild, Apr 4, 2007.

  1. modern flowerchild

    modern flowerchild Member

    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    hoy mensen. Ik voel mij laatste tijd wat onbevredigd. Maar niet op seksueel gebied ofzo maar gewoon. Ik heb het gevoel een leegte te hebben in mijn leven. ik zit vast in een vicieuze cirkel van ongeduld,materialisme, .
    ongeduld: ik wil nu al de ware liefde hebben hoewel ik in mijn achterhoofd weet dat 17 wat vroeg is om de ware tegen te komen

    materialisme: ik koop meer en meer zonder dat deze dingen mij bevredigen

    Wat ik graag zou willen is controle hebben over mijn geest mijn eigen wil. en niet de wil van deze maatschappij. ik wil buiten zijn en niet de godganse dag achter rmijn computer slijten. ik ben iemand die erg open ingesteld is. En wil alle tips om uitproberen om wat gelukkiger te worden. en weer me met mezelf in contact brengen.

    de wil is er bij mij

    groetjes

    ps ik kan het wat moeilijk verwoorden
     
  2. lovelightlisa

    lovelightlisa Senior Member

    Messages:
    5,983
    Likes Received:
    4
    ............
    laat jezelf niet meer in de macht zijn van de maatschappij.
    van wat er verwacht wordt.
    begin iets van jezelf te verwachten.
    maak een plan voor jezelf en volg dat.
    wees trouw aan jezelf.
    maar voel je niet schuldig.
    leegte valt niet op te vullen met dingen die je eigenlijk geen zier doen.
    vul het op met iets wat je raakt.
    speel gitaar, ga dagelijks wandelen, schilder, schijt naast de pot, dans de macarena midden op de weg, knijp een oud wijf in haar kont...
    of waar je dan ook plezier uit haalt!
    maar DOE het...
    dat is het enige...
    gun jezelf het leven dat je werkelijk wilt.
    streef ernaar.
    en maak het waar.
    volg je hart.
     
  3. Asmodean

    Asmodean Slo motion rider

    Messages:
    50,556
    Likes Received:
    10,126
    En stop met rommel te kopen waar je slechts matige voldoening aan beleeft. Als je dat geld oppot durf ik te wedden dat je er op een gegeven moment superblij mee bent dat je het niet aan een scooter, dvd's, snackjes of alleen wiet hebt uitgegeven.
    Je bewust zijn van de materialistische maatschappij is zeker niet verkeerd, maar in het extreme je kooplust bedwingen gaat je waarschijnlijk ook niet goed bevallen. Dat hoeft ook helemaal niet, je kunt best een spelletje, dvd, een grammetje wiet of wat dan ook kopen.
    Verder kan ik me goed in Lisa's post vinden. Niet teveel consessies ten koste van jezelf maken en altijd gezond blijven nadenken over wat en waarom je dingen doet/wil doen en hoe je het gaat doen.
     
  4. bird_migration

    bird_migration ~

    Messages:
    26,375
    Likes Received:
    38
    Het leven is zo simpel dat het enorm gecompliceerd lijkt.
    Vrijheid is het meest waardevol bezit. Ik kan je geen tips geven, omdat ieder persoon een individuele behoefte heeft.

    Om dan toch te besluiten met een tip: ga reizen. Of beter gezegd backpacken.
     
  5. Neo-hippie

    Neo-hippie Member

    Messages:
    870
    Likes Received:
    0
    Idd, Zing, Lach, dans,
    Mediteer, wees stil, als je in contact met jezelf wilt komen, wanneer ben je meer jezelf dan in stilte?

    En stilte is niet het ontbreken van geluid, het is het niet laten afleiden door lawaai...Ghandi....

    Anyway, way zoek je? obviosly niet die armbandjes, kettingkjes, make-up etc, ik weet niet wat...

    Wat geeft je voldoening?
    Sport?
    Muziek?
    Kunst?
    Wil je wat betekkenen voor je omgeving of is het meer kennis en bewustzijn die je voor jezelf zoekt?

    Dat kan je je afvragen, dit is idd voor iedereen anders and dat kan ook niemand voor je bepalen.
     
  6. sunshine fairy

    sunshine fairy Member

    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
    Ik vind dat backpacken een heel goed idee!
    Ga een jaartje (of eigenlijk: zo lang als je zin hebt) ertussen uit om de wereld, en vooral: jezelf te ontdekken.
    Ik heb het ook gedaan (nieuw-zeeland, australie, thailand) en kan niet wachten op weer een jaartje vrijheid.
    Ik weet zeker dat je een hoop inspirerende mensen zult ontmoeten met alerlei achtergronden. Verder heb je op deze manier niet echt de mogelijkheid om achter de computer te zitten en kun je in een park gaan liggen, naar de plaatselijke bar, een track lopen, naar een festivalletje of plaatselijk bandje, een museum, een gratis barbeque van de kerk, naar een meer/zee om te zwemmen, hanggliden of skydiven, iemand zoeken die je de stad kan laten zien, naar rare verkleedfeestjes in je hostel gaan.... om je maar wat ideetjes te geven :p

    En het allermooiste: jij kent niemand en niemand kent jou, je kunt dus zijn wie je bent of juist wie je graag wil zijn. En als het je ergens niet bevalt.... dan ben je de volgende dag weer weg en hoef je nooit meer terug te komen.
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice