på svenska (dont't speak swedish? then don't read this)

Discussion in 'Europe' started by carnelian, Jan 17, 2005.

  1. deimosh

    deimosh Member

    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    carnelian: jo jag ska kanske till hultsfred, jo absolut.. hippieträff på alltanen :)
    Skoj att sammla upp så mycket folk som möjligt och hyra ett ställe nere i sverige och hitta på något.. ha en liten festival/träff och umgås typ. :)
     
  2. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    ah, schysst, schysst! då får vi ses under festivalen tycker jag.

    ja det skulle vara kul! det ordnades ju en hippieträff i göteborgstrakten sommaren 2000 men jag var aldrig dit. det hade varit något. på den tiden fanns det många neohippies men nu verkar alla ha dött ut. jättetråkigt! känns som att alla är hårdrockare nuförtiden.
     
  3. Gerva

    Gerva Member

    Messages:
    444
    Likes Received:
    2
    Ar you looking for hippy meeting in sweden next summer (or possibly soon), did I understand?

    that would be cool..
     
  4. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    mostly i was looking for swedish hippies, i asked why there are so few real hippiefestivals in sweden and yes i wrote that a hippiemeeting would be cool. i wrote that i think the swedish hippies should come to the hultsfredsfestival because i live in hultsfred and then we could hav a hippiegathering at my porch. :D

    why do you live in sweden, where and for how long?
     
  5. Gerva

    Gerva Member

    Messages:
    444
    Likes Received:
    2
    when is hultsfredfestival??
    Well..I don't live in Sweden anymore..well today like one year ago at the moment I was probably having a party around Goteborg with bunch of exchange students..
    yes I was in swden for university..and you ?do you go to university too or what do you do?organizing hippymeeting right now..cool
     
  6. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    the festival is 16-18 june.

    i work at a thrift store where i build and sew stuff.
     
  7. blomman

    blomman Member

    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Hej, jag är också svensk. Jag bor i Linköping. Jag brukade hänga här på hipforums 98-2003 typ, när forumet gick ner så registrerade jag mig inte igen. Men jag finns här lite då och då.

    Har aldrig hört om någon av de festivalerna. Skulle vara jättekul att ha en hippieträff i Sverige. :)
     
  8. deimosh

    deimosh Member

    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Jasså jasså okej, trevligt. men vi får göra vår fristad på din alltan ;) *hehe*
     
  9. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    om mina föräldrar misstycker kan vi alltid sitta i parken mitt emot huset. :D
     
  10. Shadowplay

    Shadowplay Member

    Messages:
    189
    Likes Received:
    0
    Jag brukade åka dit varje år, men jag börjar bli lite gammal nu känns det som. Fuktiga tält och leriga campingar känns inte riktigt lika kul längre, och att bo i stan skulle nog kännas lite fuskigt... :( De senaste åren har jag dessutom flytt landet under sommaren, vilket förmodligen blir fallet även i år. Ska höra med mina gamla festivalkompisar dock, så får vi se vad som händer! Något bra band som redan är klart för Hultsfred i år förresten?

    peace,
    -Pat
     
  11. Shadowplay

    Shadowplay Member

    Messages:
    189
    Likes Received:
    0
    Ja det är fruktansvärt... Vet inte om min musiksmak stämmer in så bra med hippiekulturen heller, men iaf. Känns om att man är från en annan värld varje gång någon undrar om man ska gå på årets återföreningsturné med något gammalt sunkigt hårdrocksband från 70- eller 80-talet och man tvingas svara ett undvikande "eeh, nej det tror jag inte..." bara för att kunna bibehålla en acceptabel arbetsmiljö... nåväl :rolleyes:

    peace,
    -Pat
     
  12. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    jag är ingen festivalmänniska egentligen, har aldrig varit på festival och lockas inte av tanken att tälta i en vecka men nu när jag bor här i hultfred så ska jag självklart på festivalen. jag är jätteglad att jag kan bo hemma och ha tillgång till dusch och kök. :) än så länge har de bara släppt manson, system of a down och något annat. förhoppningsvis kommer det några bra band också.

    jag lyssnar inte på typisk hippiemusik men jag lyssnar på väldigt, väldigt lite metal, goth och liknande. den typen av musik tilltalar mig sällan.

    peace out
     
  13. kayy

    kayy Member

    Messages:
    215
    Likes Received:
    0
    aprapa hippiekultur, d e en rainbowgathering i tyskland i sommar typ juni/july, e re nan som ska dit, d brukar vara en harlig blandning av folk, tror att d kan va kul!!
     
  14. Shadowplay

    Shadowplay Member

    Messages:
    189
    Likes Received:
    0
    Ah, lyx! :cool:
    Min favoritfestival brukade vara Arvika, men senast jag var där fick jag lite avsmak då det regnade hela tiden och det blev otroligt lerigt. Så lerigt att mitt tält sjönk ner så djupt att det bara var o lämna kvar... :( Så, festivaltips nr 1: tälta aldrig på en åker, speciellt inte i Värmland...

    peace,
    -Pat
     
  15. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    jag funderar på att åka dit men jag vet inte riktigt vad som händer där. vad gör folk där?



     
  16. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    jag är lajvare så jag har tältat i hemska väder. att lajva i april i ösregn är ingen höjdare, att dessutom tälta där i ca 4 dagar var inte heller speciellt kul. sista dagen var ALLA mina kläder blöta och jag låg och huttrade i sovsäcken och trodde jag skulle frysa i hjäl. det blir kallt om natten i april.

    eller slutet av maj i piteå, stekande hett och fullt av mygg. det var olidligt. inne i tältet var som en bastu och utanför var jag buffé för de ondskefulla myggen.

    men att tälta när vädret är bra på en bra plats är ganska trevligt. jag fick ett nytt tält i julklapp så jag måste ju inviga det någonstans i sommar. :D


     
  17. Shadowplay

    Shadowplay Member

    Messages:
    189
    Likes Received:
    0
    hehe, låter härligt. :X
    Första gången i Hultsfred trodde jag att jag skulle klara mig utan sovsäck... Trodde aldrig att det kunde vara så kallt i Småland på sommaren, men det var ett misstag jag aldrig gjort om. Efter den första hemska natten gick det dock rätt bra ändå, tack vare vänliga medmänniskor. :)

    peace,
    -Pat
     
  18. Shadowplay

    Shadowplay Member

    Messages:
    189
    Likes Received:
    0
    Angående goth så kan det faktiskt vara riktigt bra om det görs på rätt vis. Jag gillar inte goth-metal men har lyssnat en hel del på atmosfärisk melodiös goth med 'medeltida' inslag genom åren. Typ Sopor Aeternus och andra skummisar. Blir inte så mycket av det nu för tiden, men jag gillar fortfarande den ganska ofta instrumentala orkestrala musik som brukar kallas "ethereal". Typ The Protagonist och Arcana. Perfekt rollspelsmusik om man gillar sånt... Brukar ofta lyssna på detta när jag läser. Om du har hört Howard Shores musik i SoR-trilogin så vet du ungefär vad jag menar...

    peace,
    -Pat
     
  19. Looouise

    Looouise Member

    Messages:
    57
    Likes Received:
    0
    Vad är "hippiemusik"? Vilka band är typiska "Hippieband"?
     
  20. carnelian

    carnelian Member

    Messages:
    253
    Likes Received:
    1
    ja visst viss goth kan vara bra. den goth jag lyssnar på är dock goth metal. him och theatre of tragedy.

    howard shores musik är underbar. :D


     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice