Over Kaboutercoup en zelfontplooiingsregime

Discussion in 'Dutch' started by velvet, Jan 19, 2005.

  1. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    En even een linkje met wat algemene informatie.. ook met foto's.. not for the faint hearted... http://www.mttu.com/abort-pics/

    Je wil echt zeggen dat IEDEREEN die een abortus ondergaat al dit soort dingen die op die site staat wel eens heeft gezien en zich er volledig van bewust is? Ik vraag het me af....
     
  2. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Negen maanden is zo voorbij als alles goed gaat, maar het kan een eeuwigheid zijn als je ergens heel erg mee zit. Heb je ooit wel eens iets anders gedaan waar je echt heel depressief van werd? Ik had jaren geleden eens een baan waar ik 't helemaal niet meer kon vinden en ik wilde heeeeeeeel graag m'n contract afmaken, nog een maand of twee nadat ik m'n definitieve besluit had genomen dat ik weg zou gaan... want ik vind 't erg belangrijk m'n afspraken na te komen en te doen wat ik beloofd heb. Ik telde de dagen af en ben uiteindelijk toch eerder gestopt omdat ik zo depressief werd dat ik merkte dat ik op een heel enge manier naar langsrijdende treinen begon te kijken. Dat was maar 2 maanden...

    De vader draagt het kind niet, en aangezien het *fysieke meedragen* van 't kind voor mij 100% besluitvormend is, is het dus de moeder's beslissing.

    Geen sex is voor de meeste mensen in onze huidige cultuur niet haalbaar. Ik maak me zelf weinig zorgen want ik doe er dus niet aan, heb ook geen behoefte, maar ik weet ook dat ik een uitzondering ben!
     
  3. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Naja.. dan zijn onze beide standpunten duidelijk lijkt mij.. ik vind, wanneer '9 maanden zeulen' de enige reden is, het egoïstisch.. jij vindt het een vrouwenrecht.

    Maar goed.. ik geloof dat we het er beiden over eens zijn dat er meer moet worden gedaan aan voorlichting? Wat mij betreft mag die voorlichting heeeel grafisch zijn ;)

    Maarja.. dat vind ik ook wanneer het aankomt op vleeseten enzo dus ik heb daar wellicht een wat extremere mening in.

    Jammer vind ik trouwens dat heel veel anti- en pro- abortus websites (ik ben even aan het browsen) zo gekoppeld zijn aan religie en bovendien beiden (daardoor) niet echt naar een compromis zoeken. Want ik denk dat bijvoorbeeld jij en ik het over heel veel basisdingen wel eens zouden kunnen worden.. je kan idd met deze maatschappij niet terug naar een samenleving zonder seks (liever niet trouwens ;)) etc.. dus je moet roeien met de riemen die je hebt.. naja.. wie zijn wij? ;)
     
  4. consolidated

    consolidated Banned

    Messages:
    681
    Likes Received:
    0
     
  5. consolidated

    consolidated Banned

    Messages:
    681
    Likes Received:
    0
    nog 1 puntje.. Als je zwanger word gaat het bovenal niet om ratio denk ik.. Het grootste gedeelte van je keuze is gebaseerd op gevoel.. En daar kan je zoiezo geen oordeel over vellen, over hoe een ander zich voelt..
     
  6. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    In een van mijn vorige posts heb ik al geprobeerd een onderscheid te maken tussen zwangerschap door verkrachting en door 'gewoon seks' (juridisch gezien zal dit een lastig verhaal worden, maar het gaat nu ff om de theorie). Egoïsme is een sterk woord ja.. maar goed, iedereen staat hier even op z'n eigen 'soapbox' in't park naar de toehoorders te schreeuwen zo gezegd dus sorry als mijn mening niet altijd even genuanceerd is.

    Nogmaals.. ik ben niet voor afschaffing.. ik ben voor een hele grafische voorlichting :D Jij wil een abortus plegen? Prima.. krijg je wat fijne educatieve videootjes te zien.. hoe gaat een bevruchting in z'n werk, wat zijn de stadia en hoe ziet een abortusprocedure eruit.. niet speciaal 'goor' of 'eng' gemaakt.. en met geen of een zo neutraal mogelijke voice-over.. gewoon puur laten zien wat er gaat gebeuren.. net zoals je dat ook met andere medische ingrepen doet. Daarna een paar dagen bedenktijd.. en dan pas beslissen.

    Zo voorkom je dat iemand later spijt krijgt.. want ik denk dat dat het ergste is wat er kan zijn.. spijt hebben van iets.. iets ongedaan willen maken, terugdraaien.. en hoe zeer sommige vrouwen ook hun zwangerschap ongedaan willen maken, ik denk dat er genoeg vrouwen zijn die heel veel spijt hebben gekregen van een abortus (daar zijn genoeg verhalen over bekend)..
     
  7. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Ook als je ongesteld bent.. eigenlijk zijn vrouwen altijd speelbal van hun emotie hè *grin*.. hehe.. j/k

    Eigenlijk zou er op scholen bij biologieles eigenlijk al aandacht moeten worden besteed aan dit soort dingen.. weet nog wel dat mijn leraar er redelijk grafisch over was, tot ongenoegen van de hele klas.. hehe.. maar het zet je wel aan het denken alvast.. natuurlijk kan een gevormde mening op ieder moment veranderen.. maar beter dan dat je het helemaal koud op je dak krijgt lijkt me. En trouwens.. ook mannen moeten hier flinke voorlichting over krijgen vind ik.. en condooms moeten goedkoper worden :D
     
  8. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Veel mensen, maar inderdaad niet iedereen, vooral onder de allochtonen denk ik niet. Die mogen soms niet eens naar de gewone voorlichting -daarom worden ze juist vaak ongewenst zwanger! Maar juist omdat ze geen bewuste keuze konden maken, weet ik niet of 't wel juist is ze dan zo hiermee te confronteren. Dan komt hun eigen leven, wat al zoveel verder ontwikkeld is, toch eerst. Hoe strenger hun familie, hoe meer er in *hun* leven kapotgaat als ze een buitenechtelijk kind dragen...

    Er zitten trouwens op de meeste anti-sites tussen de echte pics ook vaak vervalsingen... heb een tijd in Dallas bij 'Choice' gevrijwilligd, een organisatie die voorlichting gaf over abortussen, en de anti's daar hadden de neiging nog al eens met de leeftijd van de babies te sjoemelen enzo. Maar het is inderdaad waar dat de lichaamsdelen helemaal te zien zijn, en ook dat er allerlei reacties waarneembaar zijn.

    Over dat laatste trouwens; dieren hebben ook allerlei reacties, hartslag, hersen aktiviteit, reageren op warmte, geluid, licht, slikken en ga maar door... dat lijstje bovenaan telt voor 't grootste deel ook voor de beessies die de meeste Nederlanders zonder moeite dood maken voor een biefstukkie.

    Ja, maar hoe we dat moeten aanpakken weet ik eigenlijk zo niet.. want er is al best veel voorlichting voor degenen die er toegang toe hebben; het grootste probleem is momenteel de toegankelijkheid van die voorlichting voor de meisjes uit extreem religieuze gezinnen. En hoe je die kan bereiken???

    Mee eens -behalve dat je 't 'pro-abortus' noemt. Dat wekt de indruk dat degenen die pro-choice zijn aktief voor abortus zouden zijn; meisjes of vrouwen die zwanger zijn proberen een abortus aan te praten ofzo iets engs. Er zullen vast wel mensen zijn die dat doen -bijvoorbeeld de familie van zo'n allochtoon meisje die de schande niet willen- maar dat zijn toch echt uitzonderingen. Verreweg de meesten, en zeker degenen die aktief zijn in zo'n organisatie, zijn zeker niet 'voor abortus'. Het moet kunnen, maar iedereen die haar kind wel wil, da's hartstikke goed toch? Ik kan mezelf echt niet een zwanger iemand zien vragen of ze misschien abortus niet iets vind, laat staan iemand proberen daar toe te brengen, behalve misschien in heeeeel extreme gevallen van een buiten-baarmoederlijke zwangerschap of iets anders wat haar eigen leven heel erg in gevaar brengt.... En ik ben ook in Choice nooit iemand tegengekomen die zoiets zou doen.
     
  9. consolidated

    consolidated Banned

    Messages:
    681
    Likes Received:
    0
    Dat is iig wel de beste anticonceptie.. Ik weet nog wel dat ik op de middelbare school dia's kreeg te zien van een geboorte.. Toen ben ik genezen van het idee ooit te baren..

    Ben het wel met je eens over de voorlichting, die moet gewoon echt veeeeel beter.. Maar de realiteit is nu gewoon dat veel mensen niet eens voorlichting krijgen.. Sad but true.. Dus voorlichting voordat men zwanger raakt.. en niet daarna, dat is een beetje gemeen denk ik ook.. Maar in alle gevallen moet abortus gewoon kunnen is mijn mening.. Of ik het zelf zou kunnen is een andere vraag en denk dat daar het antwoord nee op is, maar dat is eigenlijk ook totaal niet van toepassing..
     
  10. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Eerst even: 'pro-choice' was idd een betere woordkeuze geweest, mijn excuses.

    Vervolgens.. sja.. idd educatie is vooral nodig voor de moeilijk bereikbare groepen.. wat weer vrijwel alleen allochtonen zijn.. en dan kom je dus weer op het hele verhaal uit van inburgering en ook toch wel van al dan niet de mogelijkheid tot confessioneel onderwijs. Als er alleen maar openbare scholen zouden zijn was het geen probleem, gewoon huppakee in het lespakket, klaar. Hoewel.. je zou het nu ook verplicht kunnen laten opnemen in het lespakket, net als Nederlands enzo.. maarja.. hoe je dan dat weer vorm moet geven..

    Ik denk trouwens dat het wel door de tweede kamer zal komen.. aangezien het over (neutrale) voorlichting gaat en bovendien de christelijke partijen zullen hopen dat het zien van foto's ofzo (dan idd wel goed controleren op 'echtheid') weerstand zullen oproepen.

    Trouwens.. je zou ook gewoon een vakje als 'ethiek' ofzo kunnen introduceren.. of 'filosoferen'.. en het dan gaan hebben over wanneer 'leven' begint ofzo.. zet ze iig een beetje aan het denken en is niet zo ingrijpend.

    Lastig allemaal :)

    En ja.. als je zo'n bevalling ziet dan wil je echt wel adopteren of helemaal geen kinderen! :D
     
  11. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Over Pro-choice: dank je :)

    Over voorlichting: Wij hadden voorlichting in het lespakket, op de lagere school al zelfs... maar als je ouders het echt niet wilde, mochten ze je daar uit houden. Ik kan het bijna niet zien gebeuren dat er verplichte voorlichting komt; de regering is veel te bang de radicalen (meer de Moslims dan de Christelijken, omdat er dan discriminatie of anti-buitenlander beleid geroepen kan worden) op de teentjes te trappen.

    En over de bevalling; al dat soort zaken zien er eng en bloederig uit! Alleen in films worden brandschone, droge babies geboren. :)
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice