Nephollander

Discussion in 'Dutch' started by lovelightlisa, Apr 4, 2007.

1. Asmodean

Asmodean Slo motion rider

Nou, flink de waarheid vertellen lijkt me niet nodig hoor. Ze luisteren toch niet met die bolhoed over hun oren (als we het toch over stereotyperingen hebben). Maar met de rest van de conclusie zit het wel snor!

2. Neo-hippie

Neo-hippie Member

Helaas heel erg herkenbaar en waar.
    Ofcourse, maar dat weten zij niet:) van buiten af blijkt het voor hen blijkbaar zo,
    zucht, ja vroeger kon ik me nog wel eens ergeren aan die "Margriet-heksen"
    met hun Libelle-wijsheid :D

There are two things that mather, So - Hum ((Adem) in & out) & So What ;)

Misschien dan maar dat te doen?

ah jawel, maar liever fanatiek en ongeaccepteerd, of Onfanatiek en geaccepteerd? wat is beter?

3. Asmodean

Onfanatiek klinkt me heerlijk ontspannen in de oren! Acceptatie is ook geen overbodige bijkomstigheid, altijd handig. Wat beter is hangt van de persoon in kwestie af. Wereldjes klinkt me sowieso niet aanlokkelijk in de oren.

4. Neo-hippie

Neo-hippie Member

hmmja ik voelde m al aankomen, natuurlijk Fanatiekheid fanatiekisme...i dunno het neigt een beetje als extremisme te klinken... maar denk een sporter die wint, was waarschijnlijk het meest fanatiek...;)

En die acceptatie, tuurlijk.
    Daar draait het juist allemaal om. accepteer dingen, situaties, mensen zoals ze zijn.
    Daar word hard aan gewerkt...Geef het (de maatschapij) tijd...

5. lovelightlisa

lovelightlisa Senior Member

yip.
    heb me weleens in zo'n wereldje begeven hoor.
    toen ik een opleiding deed in meditatie en ontspanningstechnieken en later
    in sufisme. en dat wordt je toch echt schijtzat hoor. zo'n wereldje.
    dan hoor je erbij, zeg maar. dan wordt jij het boegbeeld van die groep mocht je je begeven in de wereld daarbuiten.
    gatverdamme.
    liever zeg maar dat je gewoon geaccepteerd word in de maatschappij no matter wat je doet. in plaats van dat je jezelf in een hokje moet wringen om geaccepteerd te worden. en dan kom je op nog een punt.
    vele buitenlanders vinden nederland zo vrij en openminded en zien dit als een land waar alles mag. hokjesvrij. maar dat is toch echt niet zo.
    in principe mag je veel, en als je veel van die rechten gebruik maakt is het risico dat je nooit geaccepteerd word in de maatschappij wel erg hoog.
    sterker nog. je wordt eruit geknald.
    zo heb ik bijvoorbeeld een vreemd traject qua scholing gevolgd.
    heb op scholen gezeten die nederland in de aanbieding heeft, alleen die niet geaccepteerd zijn en erkend worden. conclusie: ik weet net zoveel als sjaak de buurman, maar sjaak verdient zo'n 10 keer meer dan ik.
    okay das ook een beetje een eigen schuld dikke bult verhaal maar het is wel typisch nederlands. mijn studie is namelijk wel wat waard in engeland...

6. rainbowedskylover

rainbowedskylover Senior Member

ik weet niet waarom mensen vinden dat nederlanders zo openminded zijn, ben het iig niet erg met ze eens. maar misschien heeft dat meer te maken met de mensen die zij tegenkomen en die ik tegenkom, maar het zal ook wel nogal verandert zijn de laatste jaren, of niet?
    valt jullie trowuens niet op dat de gemiddelde burger van een land toch wel heel veel kritiek heeft op zn eigen land tot op het moment dat ie het moet verdedigen tegenover een buitenlander.
    misschien moet je die qoute trouwens ff in het engels vertalen lisa, dan kunnen meer mensen het begrijpen ;)

7. Asmodean

Ja, nou ja, dat is ook allemaal wel logisch. Bijna iedereen heeft wel wat chauvinistisch in zich en ieder land heeft wel wat om trots op te zijn. Ook al slaat het niet vaak echt ergens op om er trots op te zijn, omdat je er over het algemeen zelf niks aan hebt gedaan.
    Hihi, ik had frappant toevallig al even door de vertalingmachine gegooid, vroeg me af wat dat in het engels was. Striking!

Maar in ieder geval veel plezier weer in merrie old England, moet wel lukken lijkt me :)

8. lovelightlisa

Hihihi nee ik laat 'm gewoon zo, die quote zodat het engelssprekende volk hem door zo'n fout vertalingsprogramma gooit en dan met iets prachtigs tevoorschijn komt :D

En jaaaa, ik ga het daar echt wel weer naar m'n zin hebben hoor :D
    Kan niet wachten om weer de halve dag in de zon te liggen en om
    te wandelen door 't bos en om m'n vriendjes te zien en om een overdosis aan thee te krijgen - oh nee, dat dan toch niet.

9. Neo-hippie

Neo-hippie Member

"The Netherlands are wet, flat and full of stoned people." - John Entwistle

10. lovelightlisa

Wow neeeee heeftie dat echt gezegd? :D

11. Asmodean

Ik zou 'm ook niet veranderen hoor, maar weet niet wat ze moeten denken van het woord 'geblow', hihi. Sowieso een apart en onpraktisch woord eigenlijk, als je het tegen een engelstalig persoon hebt.

12. Neo-hippie

Neo-hippie Member

haha, ik verzin het niet;)

13. lovelightlisa

Inderdaad ha :eek:
    Hihihihi :D

14. Liroy

Liroy Hip Forums Supporter HipForums Supporter

Ehhh nee als je dacht dat ik dat bedoelde vatte je um fout op hahaha,
    het is een poging waard maar ik denk dat het niet goed uitkomt als je ze allemaal neukt hahaha, fuck 'em is een engelse uitspraak, zoals in het nederlands: laat ze lekker doodvallen :p
    Kortom: gewoon negeren.

15. lovelightlisa

kom ik over als iemand die geen engelse uitspraken kent? :tongue:
    letterlijk vertaald zie ik het gewoon in als een redelijk goed plan.
    of is dat nu weer erg nederlands van mij?
    ;)

16. Asmodean

Denk dat die engelsen zich daardoor alleen maar bevestigd zien in hun denkbeelden over losbandige nederlanders :tongue:. Op zich boeit dat niet zoveel, maar ja, als je tussen ze zit wordt het wel enigszins storend, zoals je zelf al zei. Misschien helpt een foto van JP? Of is die ook fake dutch, hihi.

17. Liroy

Liroy Hip Forums Supporter HipForums Supporter

Probeer het uit zou ik zeggen, erger kan het vast niet worden :p

18. lovelightlisa

Misschien is dat een beter plan ja, dat ik fotootjes van JP ophang in de douches.
    Daar zullen ze van leren.

En over fucking the english gesproken,
    ze zullen zich pas echt gekleineerd voelen als ik alleen de duitsers aandacht geef
    en hun niet. Want een nederlander, die hoort natuurlijk niks te maken te hebben met een duitser :tongue:

19. rainbowedskylover

rainbowedskylover Senior Member

maar dat is eigenlijk gewoon vals, goed idee

20. Asmodean

Wij zijn toch buren van Duitsland. Waarom zouden wij dan minder met Duitsers te maken moeten hebben volgens die Engelsen bij jou?

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice