Asmodean, Ja..liften..is nu beetje gevaarlijker geworden.. ik herrinner me in Amsterdam..toen ik terug lifte wou.. rond de Rai daar ergens..richting Utrecht.. stond daar een gozer met een bordje..Nepal in die dagen..was liften zeker de moeite waard.. ik kan er ook uren over vertellen.. Ja..hier die beloofde link over Ferre Grignard.. gestorven aan keelkanker..heeft zich ook beetje zot gezopen?? en we zullen deze Dutch groep eens wat nieuw leven inblazen...akkoord??in ieder geval..Dutch=my mother tongue.. http://houbi.com/belpop/groepen/grignard.htm
Asmodean, Tweede posting..eerste is naar de eeuwige jachtvelden nu staat die er wel op...internet,hé.. in ieder geval..check the music of Ferre Grignard.. was nog wat anders dan Bauer,Froger etc... de Nederlandse muziekscene is te ZOET geworden?? waar zit Normaal??die rare groep uit Noord Holland?? Emiel
Normaal komt uit de Achterhoek, in Gelderland. Mooie feestjes met Bennie Joling, hoewel ik hun muziek zelf niet zo snel op zou zetten. Ach, en met de muziekscene in Nederland is het net als overal. Als je goed zoekt, of de juiste plekken checkt, dan zijn er nog aardig wat leuke bandjes te vinden. Net als in België bijvoorbeeld: Hypnos69 http://www.hypnos69.be/
vind het nog goed meevallen. heb vorig jaar 6 weken rondgetrokken al liftend. bijna iedere keer vlug meegenomen geweest, slechts één keer in een gevaarlijke situatie terechtgekomen (dronken chauffeur reed 140km/u op een gewone weg). niet één keer in contact gekomen met mensen die het slecht met me voorhadden. zat ook wel vol positieve gedachten, volgens mij trek je dan ook niet zozeer negatieve dingen aan. het enige nadeel aan liften is de onzekerheid. soms moet je behoorlijk lang wachten om je enkele kilometers te verplaatsen. als je er in gelooft komt de perfecte lift jouw richting uit
maar bevertje, gekkie!! jij woont in belgie!! old tiger, als je nog meer verhalen hebt.. serieus vertel ze!! ik ben er dol op!!
I know, maar het liften was door Frankrijk. West-Europa is qua liften wel een beetje hetzelfde, denk ik
Nananie, Ja..dus in 1969 in december..na een tijdje werkjes.. opgeknapt te hebben..terug vertrokken.. eigenlijk was mijn bestemming Venetie..via Duitsland-Oostenrijk.. Duitsland vond ik een prachtland om te liften indertijd.. gewoon van rastätte naar raststätte..ik sliep meestal buiten.. het was in december en bitter koud s'nachts.. Ik herrinner me nog dat ik redelijk kou geleden heb toen:& soms sliep ik ook wel in jeugdherbergen.. Innsbrück had een prachtige jeugdherberg.. in Duitsland werd ik eens meegenomen door een groepje van 4.. die thuis een drinkparty in gang zetten.. waarin ik dus ook betrokken was...meestal Duits bier.. dus onschuldig..in München sliep ik in een verlaten huis.. waar enkele krakers in zaten.. s'morgens moest ik vaststellen.. dat ze dingen ontvreemd hadden uit mijn rugzak.. niks ergs..wat levensmiddelen die ik van thuis uit meehad.. maar toch..ik vond dit niet eerlijk.. München is een redelijk grote stad.en in die tijd was de Duitse jeugd best ook revolutuonair en hippiegezind.. Woodstock was achter de rug.. en de spirit leefde in die tijd door in muziekcultuur.. Stones,Beatles,CCR..Crosby,Stills,Nash&Young,Dylan,Hendrix... om er maar enkele te noemen.. via de Brennerpass dus naar Innsbrück gelift.. eigenlijk in redelijk korte tijd.. ik had via Rosenheim Oostenrijk bereikt.. om dan via Kufstein-Wörgl..naar Innsbrück te liften... geen probleem..koud weer..zodoende besloot ik om toch maar eens een nacht in een jeugdherbergbed te slijten.. goeie douche..warm avondeten..en s'anderendaags.. via Brennerpass naar Bolzano(Italie) het weer slaat daar soms om naar iets warmer.. via Bolzano naar het Gardameer gelift.. Riva vond ik prachtig..soms wat te lang wachten.. om meegenomen te worden.. maar de natuur vond ik daar zeker een afleiding..... ik had ook geen haast..dus..via Verona-Padova naar Mestre.. waar het verkeer ophoud.. vanuit Mestre nog een korte rit op Venezia zelf... 2 dagen rondgeslenterd door die kleine schilderachtige straatjes.. 2 dagen jeugdherberg ook.. veel duiven op San Marco plein.. jeugdherberg per boot te bereiken.. prachtige stad eigenlijk.. die gondola's die kon ik niet betalen:& na Venezia naar Trieste.. en dan Joegoslavie binnen via Opicina.. Joegoslavia was in die tijd redelijk goedkoper.. dan de meeste andere landen.. via Rijeka-Ljubljana terug Oostenrijk binnen.. en terug naar huis gelift.. ik had wel degelijk de smaak te pakken.. en in april 1970 wilde ik richting Schotland,Ierland.. via Engeland..later meer hierover wellicht.. Emiel
Nananie, Veel geld had ik niet..ik knapte wat karweitjes op.. wat schilderwerk..later druivenpluk in Frankrijk.. ook in Holland..in Krabbendijke..fruit fabriekje.. Aalsmeer ook..maar meestal niet veel geld verdiend.. eigenlijk was ik anti kapitalist..tot mijn 31 jaar nooit ingeschreven geweest..nooit 1 frank belasting.. aan de Belgische staat betaald.. geld..in het zwart verdiend.. nu..is dat riskanter dan toen.. Ja,Nananie..ik hou je wel bezig met mijn verhalen.. Emiel
nou ik vindt het geweldig!! alleen heb ik er later niet heel veel tijd voor ik ga misshcien zelf een maandje weg
Nananie, Morgen zal ik iets over mijn avonturen door U.K,Schotland,Ierland op forum zetten..het doet me plezier dat je ook wel avontuurlijke ingesteldheid in jezelf hebt..waar ga je naartoe op reis P.S..vanavond op Canvas T.V...om 23.10h.. Easy rider(film)gemaakt in het jaar van Woodstock(1969) Emiel..
uh het is 0.18... bedoel je dan zeg maar vrijdag of donderdag? ik hou het nog even spannend waar ik heen ga!
Nananie.. Easy rider loopt op canvas..vandaag vrijdag 21 oktober.. om 23.10h..beloof je me om te kijken?? het gaat over motorbikers..drugs..discriminatie.. Emiel
nou als ik thuis ben dan kijk ik hoor!! canvas hebben wij ook dus dat moet wel lukken denk ik, maar ik weet dus niet eker of dat ik thuis zal zijn. maar dat komt wel goed..
Lisa,Nananie.. Ja..vanavond dus..heel goede muziek van Steppenwolf.. Born to be wild is zowat het lijflied van motorbikers geworden.. verder uitstekende vertolking van Dennis Hopper,Peter Fonda.. Jack Nicolson,Karen Black..en ook nog muziek van The Byrds, Jimi Hendrix,The Band etc...m.a.w. kijken a.u.b. Emiel
Nananie, Dus..in 1970..ik richting Oostende gelift..no problem.. boot naar Dover..dan liften naar London.. Kent is best mooi..en Engeland..ja..eerste keer voor mij ook.. verkeer links..andere mentaliteit... en in 1970...Engelse music scene op en top.. heel wat bands uit de U.K..Small Faces..The Who etc.. om er maar enkele te noemen..Londen.. vond ik een grootstad..waar ik als simpele Belg.. een beetje verloren liep..:& wat rondhangen in de parken van Londen.. Hyde Park..Regents etc.. luieren in de zon..wat praten met hippies.. ik sliep de eerste dag in bosjes van Hyde Park.. geen probleem..maar s'morgens.. vind die hond je wel..raar zicht.. toen ineens die hond aan mijn slaapzak stond te snuffelen.. Hyde Park corner vond ik interessant. men mag daar zeggen wat men wil.. iemand gaat op een stoel staan.. en begint over Jezus..het einde van de wereld..politiek enz.. de engelse bobby's bleven er kalm bij.. eerlijk gezegd was ik Londen na 2 dagen kotsbeu.. dus liften richting Edinburgh(Schotland) de Engelse mentaliteit op gebied van liften..was uitstekend.. ik werd altijd op tijd meegenomen.. met mijn wilde haren en dito baard.. vervolg later...Emiel