.. het gevoel dat je op de verkeerde plaats in de verkeerde tijd geboren bent ..

Discussion in 'Dutch' started by WorldPeace, Jun 8, 2005.

1. rainbowedskylover

rainbowedskylover Senior Member

leg dat laatste s uit want dat is wel heeeel erg interessant. ik heb persoonlijk een vermoeden dat er in de onderstroom eigelijk best veel mensen zijn die helemaal niet mee doen met de massa en consumptiecultuur en zich inzetten voor een betere wereld

2. Bevertje

Bevertje Member

voila, je hebt het uitgelegd

de laatste jaren zijn er meer en meer mensen die schijt hebben aan het systeem. tzal waarschijnlijk wel nog een tijdje duren vooraleer de wereldleiders een duurzame levenstijl kunnen organiseren voor hun volkeren, maar zoals elke revolutie, moet ook deze beneden de pyramide beginnen, bij de mensen die het niet voor het zeggen hebben.

het heeft geen zin het bestaande systeem omver te werpen en te vervangen door iets anders. dat is veel geprobeerd en nooit echt gelukt. mensen zullen meer en meer beginnen inzien dat de meeste instellingen je bij de neus nemen, zowel de regeringen, als de religieuze, als de bedrijven, ... en wanneer iedereen op een dag (misschien net na 2012?) beslist niet meer mee te doen, dan is er geen systeem meer en dan kunnen de mensen misschien terugkeren naar wat ooit belangrijk was... wat dat dan ook moge zijn...

3. nananie

nananie Member

natuur

4. Skhippie

Skhippie Member

Ik vind het een prachtige tijd om in te leven, er gebeuren veel dingen in de wereld momenteel waarvan we nog bij lange na niet door hebben wat daarvan de impact zal zijn. Ik geloof niet in die 60s enzo om daar naartoe terug te gaan. Ik bedoel kijk eens op je kalender, we zitten verdomme in een nieuw tijdperk, een nieuwe start van de volgende 1000 jaar. En wat er onderhuids lijkt te gebeuren is zo sterk, mensen lijken in zo'n grote getale op zoek te zijn naar hun identiteit, niet alleen de jongeren, men lijkt zich ondanks alle vermaak en lol weer af te gaan vragen wat de eigen positie binnen het geheel is en waarom die eigen positie. Mensen komen in het verweer tegen misstanden, de plaatselijke bevolking neemt het recht in haar hand etc. etc. Wat men in de 60s wilde forceren lijkt nu in het onbewuste van veel mensen tot leven te komen, niet de vraag naar collectieve vrede maar de vraag maar de wens naar de simpelste dingen die gelukkig kunnen maken. Het lijkt wel alsof door al dit digitale leven het gevoel begint te schreeuwen om weer erkend te worden.
    Veel gelul, maar zeker een bijzondere tijd om in te leven en ik zou met geen enkele andere tijd willen ruilen, en het zou gek zijn omdat wel te willen omdat er hier en nu wat groots van gemaakt kan worden door ieder individu.

cheers,

5. lovelightlisa

lovelightlisa Senior Member

dat wilde ik gaan zeggen, maar dat hoeft nu niet meer!
    dussuh, dank je voor t typen!
    :D

6. Skhippie

Skhippie Member

haha liz

7. rainbowedskylover

geen revolutie maar evolutie dus. khoop dat die waarnemingen net zo sterk aanwezig zijn als ik (we?) vermoed

8. Asmodean

Asmodean Slo motion rider

Ik hoop het op zich ook, maar weet niet of ik het vermoeden wel deel. We zien het in 2012 wel. :p

9. dieter

dieter Member

ja tuurlijk de muziek van de laatste jaren veel moois is er nog maar vroeger was het echter.
    nu wor je een ster door op tv een sms wedstrijd te winne e ndan mag je ene plaat opneme en die mensen kunnen nauwelijks instrumenten spelen.

ziek wor je ervan

maarja tje 60s-70s zijn gedaan :( echt klote

10. rainbowedskylover

die periode i tot nu toe uniek, gelukkig kunnen we nog genieten van de muziek enz

11. nananie

nananie Member

hey lekker dier, cheer up weet je wel. zoek de mooie dingen in het leven en luister mooie muziek. je hoeft niet mee te doen aan die onzin lieverd! zet het aan de kant en maak t mooi!!
    dikke kus

12. Bevertje

Bevertje Member

ja, en het is niet omdat de '60ies gedaan zijn dat de mentaliteit weg is.

ok, er zijn zeeeeeer veel meelopers in de wereld, maar er zijn ook meer en meer alternatieve nadenkende mensen, misschien niet zo radicaal als in de '60ies, maar toch idealistisch en niet bereid mee te draaien in het systeem.

vroeger vond ik het echt jammer dat ik niet 30 jaar vroeger geboren was, maar zoals reeds gezegd, we gaan de echte revolutie met z'n allen meemaken, woehoeoeoeoe, 'k zie er al naar uit...

13. nananie

nananie Member

en misschien zelfs radicaler :)

14. rainbowedskylover

doel je toevallig op jezelf :sunglasse

15. nananie

nananie Member

nee niet speciaal, maar op sommige gebieden zullen mensen toch radicaler zijn? denk ik...

16. rainbowedskylover

vast wel je hebt ook mensen die doorschiete en eco-terroristen worden enzo... toch?

17. Magicwoman69

Magicwoman69 Member

ja ik ken dat gevoel wel heel erg zelfs.Ik voel me niet echt gelukkig in deze tijd eigenlijk.En ik had graag in een andere tijd willen leven

18. nananie

nananie Member

misschien schieten die juist niet door ;)

19. rainbowedskylover

tjah, weathermen, volkert van der G. tzijnmisschien uitzonderingen. maar je hebt mensen die uiteindelijk ook geweld gebruiken om een doel te bereiken met dezelfde idealen als vele hier hebben

20. nananie

nananie Member

die heb je inderdaad, er is ook een woord voor. mensen die geweld gebruiken om een bepaald resultaat te krijgen wat beter is voor meerdere mensen. nu kan je natuurlijk een discussie gaan houden over het feit of het fout is wat ze doen maar beter is misschien om te kijken naar oplossingen om de idealen die vele hier hebben wel in werkelijk te brengen in een dan niet terroristische manier. want daar stuit ik tegen aan, mensen die idealen hebben maar ze niet naleven (ja behalve als die idealen belachelijk zijn en de wereld kapot maken zijn ofzo). ik zeg absoluut niet dat dit hier gebeurt hoor, maar ja ik moest er even aan denken.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice