Ayaan

Discussion in 'Dutch' started by consolidated, Jan 23, 2005.

  1. consolidated

    consolidated Banned

    Messages:
    681
    Likes Received:
    0
    Ik zat net buitenhof te kijken en daar zat ze weer: Ayaan Hirsi Ali (Ali A?? :p)

    Maar goed.. Ten eerste ben ik blij dat ze weer gewoon kan werken.. Ten tweede ben ik het eigenlijk in grote lijnen wel met haar eens.. Maar de manier waarop ze te werk gaat is volgens mij niet echt de juiste.. Ze werkt haat tegen moslims zo alleen maar in de hand.. Of zie ik dat nou verkeerd.?

    Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie mening hierover..
     
  2. BrotherLordAcid

    BrotherLordAcid Member

    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Het probleem rondom Hirsi Ali is dat zij de frontale aanval als enige optie ziet. Ik zou persoonlijk niet voor een 'discussievorm' kiezen waarin het recht op vrijheids van meninguiting gebruikt wordt om op een zo hard mogelijke manier standpunten over te dragen. Moet je in principe alles kunnen zeggen? Ja natuurlijk! Houdt dat in dat je alles dan maar op een beledigende manier moet zeggen? Dacht het zelf van niet..

    Meestal volgt dan het argument "maar zo gaan we in Nederland nu eenmaal met elkaar om, je moet alles kunnen zeggen en de Moslims hebben zich daarin maar aan te passen". Dus het is ok om te zeggen dat radicale moslims tot de 5e colonne van Allah's geitenneukers behoren , maar daar staat tegenover dat diezelfde leden van de bewuste colonne der geitenneukers dan niet mogen zeggen dat in hun opinie alle Homosexuelen nog lager dan varkens zijn..

    De enige manier om tot een normale oplossing te komen binnen ons land zal zijn door de dialoog aan te gaan op een manier die getuigt van respect voor de ander. Die bitch van een Verdonk kan ik ondertussen ook wel schieten (oei foute term in het post-Fortuyn tijdperk...sorry meneer van de meelezende AIVD ik ga mevrouw Verdonk echt niets aan doen) met haar in scene gezette "zie je wel hij wil mij de hand niet schudden" actie. De desbetreffende man mag van zijn geloof GEEN ENKELE vreemde vrouw aanraken en dat standpunt wordt dan ineens gebruikt om aan te tonen hoe "achterlijk" de Islamitische cultuur wel niet is .

    (overigens ben ik het op dat punt met de Moslims niet eens, mijn persoonlijke levensovertuiging is juist om zo veel mogelijk vreemde vrouwen aan te raken)
     
  3. consolidated

    consolidated Banned

    Messages:
    681
    Likes Received:
    0
    Je dwaalt af.. Logisch.. Maar ik wil het toch even bij Ayaan houden.. Ik denk niet dat je haar ooit zou horen zeggen dat "radicale moslims tot de 5e colonne van Allah's geitenneukers behoren". Als we de verdonk beerput open trekken dan zijn we nog veeeeel langer bezig..
    Ayaan is hard in haar mening, maar ik denk niet dat ze echt beledigend bezig is.. Ze zegt alleen dat ze het er niet mee eens is op een niet zo hele subtiele manier.. Er is een verschil tussen je mening uiten over een gevoelig onderwerp en echt beledigen zoals van gogh dat deed bv..
    Toch vind ook ik dat ze wel iets subtieler te werk mag gaan of haar ideeen ergens anders en niet in de tweede kamer vorm zou moeten laten geven..
     
  4. BrotherLordAcid

    BrotherLordAcid Member

    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Ik snap wat je bedoelt te zeggen, maar door haar medewerking aan Submission van van Gogh heeft Ayaan wat mij betreft al de grens overschreden tussen politica en activiste. Ik vind het not done dat je als gekozen volksvertegenwoordiger meewerkt aan een, voor veel mensen blijkbaar beledigende, film onder het mom van "vrijheids van meningsuiting".

    Los van het feit dat ik Ayaan absoluut bewonder om haar strijdlustigheid en veerkracht (ik weet niet of ik in haar positie de moed nog zou kunnen opbrengen) heb ik wel een probleem met haar als politica.
    Van iemand in haar positie verwacht ik een genuanceerder wereldbeeld dan ze tot nu toe uitdraagt. In een open brief aan Hirsi Ali die geschreven is door Ebru Umar (een goede vriendin van wijlen van Gogh) komen een aantal passages voor die mijn houding in zake de politica Hirsi Ali beter verwoorden dan ik zelf op deze gare Zondagmiddag kan..

    "Dit voorjaar vroeg ik jou tijdens een lunch in Amsterdam of je je doelgroep wel bereikte en of het niet effectiever zou zijn om je aanvalsplan te wijzigen? Je zei letterlijk: 'Ebru, ik heb mezelf afgesloten voor kritiek. Er zijn zoveel mensen die zeggen wat jij zegt. Iedereen zegt eigenlijk wat jij zegt. Maar als ik dat allemaal tot mij door laat dringen, dan kan ik niet werken.' En je wuifde mijn opmerking weg, precies zoals je de repliek van de moslimdames in de NOVA uitzending wegwuifde. Einde gesprek. Weet je nog Ayaan, dat je 'in gesprek' ging met moslimdames over hun 'bevrijding' en de functie van de film 'Submission'? Weet je nog dat je hun argumenten en opmerkingen denigrerend wegwuifde en 'de groeten' riep toen zo’n door jou te bevrijden dame boos opstond en vertrok?"

    (...)

    "Ik heb het altijd al raar gevonden dat ik nog nooit een moslimvrouw heb horen zeggen dat ze blij zijn met jouw bemoeienis over hun emancipatie. Ik heb de afgelopen tijd wel velen horen zeggen dat ze blij zijn met de rituele afslachting van Theo. Heb je toch nog iets goeds gedaan voor radicale moslims, Ayaan, wees er maar trots op."

    bron : www.geenstijl.nl

    Helaas bestaat de rest van de inhoud van deze brief grotendeels uit een persoonlijke aanval op Ayaan, de schrijfster lijkt er haar levensdoel van gemaakt te hebben om Hirsi Ali de schuld van de dood van Theo v. Gogh in de schoenen te schuiven (totale onzin, van Gogh was zelf capabel genoeg om zichzelf target no.1 te maken).
     
  5. consolidated

    consolidated Banned

    Messages:
    681
    Likes Received:
    0


    Dat is precies wat ik bedoelde met: haar ideeen ergens anders en niet in de tweede kamer vorm zou moeten laten geven..
    En het was niet ayaan die meewerkte aan van goghs film, maar van gogh die meewerkte aan ayaans film..
    En nu komt er een deel 2.. Met onbekende regisseur.. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.. Dat ze zich niet laat tegenhouden is goed, maar toch.. ga dan full time actievoeren en films maken en je inzetten voor dit doel en laat het politica spelen aan iemand anders over..
     
  6. consolidated

    consolidated Banned

    Messages:
    681
    Likes Received:
    0
    Ah.. Dit staat nu op fok! naar aanleiding van de uitzending van buitenhof die ik vanmiddag heb gezien:
    "Het is moeilijk te wennen aan zoveel aandacht, maar laten we het nu niet meer hebben over de persoon, maar over de zaak die ik sterk wil maken."

    Dus we mogen het niet meer over dr hebben.. Deze thread maar opheffen??
     
  7. BrotherLordAcid

    BrotherLordAcid Member

    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Is ze nu daadwerkelijk aan het inbinden?

    "De islam is een mooie godsdienst, maar het heeft lelijke moedervlekken."

    Ik kan me andere iets minder genuanceerde opmerkingen van haar voor de geest halen...
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice