Anti-psychiatrie van begin '70

Discussion in 'Dutch' started by velvet, Jan 11, 2005.

  1. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Voor mijn scriptie kom ik nogal eens terecht in literatuur over de anti-psychiatrie van de begin jaren '70.. erg interessante materie. In die lijn kwam ik net de website tegen van de Dennendal bezetting in Den Dolder van die tijd.. waar zwakzinnigen werden 'opgesloten' door paternalistisch Nederland. De bezetting bestond uit Kabouters, Links etc..

    Hier de website

    en hier een fotootje:

    [​IMG]
     
  2. Thovin

    Thovin Member

    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    By the way Velvet......
    Ik zie dat je hier de "kabouterbeweging" aanhaalt ,nu toevallig ben ik op zoek naar het boek "Louter Kabouter" over de historie v/d kabouters.
    Zo'n boek bestaat maar ik heb het hier in België nog nergens gevonden,enfin....moest er iemand op dit forum eentje teveel hebben laat het maar weten !
    Greetz & Peace to all
    (http://www.happyhippie.be)
     
  3. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Nope, kan ik je helaas ook niet aan helpen.. je zou het kunnen proberen via iemand in Ruigoord (dat kunstenaarsdorpje in Nederland).. hier is een (oude) website met wat emailadressen: http://www.oudenaarden.nl/lists/ruigoord.html

    Je kan ook mailen naar ruigoord@xs4all.nl .. zo heb ik Hans Plomp een keer bereikt (die me meteen z'n telefoonnummer gaf en vroeg eens te bellen wat ik uiteraard niet durfde en dus ook nog steeds niet gedaan heb.. hehehe)..

    Hoop dat je er wat aan hebt!
     
  4. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Proxis http://www.proxis.be heeft het volgens mij wel... zoek op 'Coen Tasman' en het komt gewoon tevoorschijn.
     
  5. Thovin

    Thovin Member

    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    :D Thanks folks......is in bestelling

    Kennen jullie misschien ook een boek dat luistert naar de naam "De provo's" of "De provobeweging" of zoiets in die aard ?
    Of nog andere oude hippie related boeken in 't Nederlands ?
    Greetz & PEACE
     
  6. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Graag gedaan :)

    Heb je naar die andere boeken gezocht bij Proxis? Da's mijn favorite online winkel, ze hebben echt vanalles... Ja, tenzij 't echt niet meer uitgegeven wordt natuurlijk. Voor tweedehands kan je Marktplaats.nl eens proberen? Niet speciaal een hippie site maar wel een flink druk-bezochte online advertentie site, waar je gemakkelijk en gratis een 'gezocht' advertentie kan plaatsen. En je hoeft zeker voor de oudere boeken toch niet perse hippies te hebben -juist ex-hippies die allang een saai doorsnee-leventje begonnen zijn zullen wel met hun oude boeken willen scheiden ;)
     
  7. bird_migration

    bird_migration ~

    Messages:
    26,375
    Likes Received:
    38
    Welnu beste vrind, ik zou zeggen klim in één van de vele online voorradige search-engines (beter bekend als 'zoek-machines') en waag een voorzichtige sprong in het diepe om enigerlij informatie over het bovengenoemde onderwerp via het wereldwijde web te bemachtigen.
    Mag ik U bij deze de website Google van harte aanbevelen?

    Google staat niet alleen bekend om haar duizelingwekkende snelheid en fraai vormgegeven uiterlijk, maar vooral ook om haar accurate en uiterst precieze manier van werken.
    Zo is het mogelijk dat U Uw opgevraagde gegevens binnen enkele momenten pasklaar op Uw monitor (beeldscherm) vindt.
    Magie zou het correcte woord voor deze zeer tot de verbeelding sprekende uitvinding zijn. Een fraai kunstje van vergevorderde microtechniek die ons allemaal de pet te boven gaat.
    Met Uw welnemen zou ondergetekende gaarne nog eens een boom met U opzetten over het fenomeen search-engines in het algemeen en Google in het bijzonder. Dit alles uiteraard onder het genot van een hapje en een drankje.

    Ik zie U denken: "Maar beste bird (vogel), zoals U het verwoordt lijkt het allemaal zo simpel en eenvoudig. Een kind kan de was doen zou ik haast willen zeggen."
    Jawel, kinderspel is inderdaad een omschrijving die de spijker volledig op zijn kop slaat.
    Ik zal U enige uitleg verschaffen omtrent dit gigantische project:

    Als U op de pagina van Google aankomt zal Uw eerste indruk overweldigend zijn. Laat U hierdoor doch niet uit het veld slaan!
    Als Uw gedachten wederom ietwat geordend zijn raad ik U aan de bovengenoemde pagina nogmaals te bekijken.
    Mogelijkerwijs valt U in tweede instantie op dat er een mogelijkheid bestaat om een door U gekozen tekst in te typen in het hiervoor bestemde venster.
    Welnu, hier komt de clou. Bovengenoemde search-engine is in staat Uw tekst om te zetten in een zoekopdracht. Deze zoekopdracht omvat het gehele internet en alle mogelijke informatie over het door U gekozen onderwerp verschijnt haast direct in beeld in overzichtelijk geordende hoofdstukjes. Alineas zo U wilt.
    Slechts één klik met Uw muis op één van de gevonden websites brengt U direct naar de gewenste pagina.
    Ik zou haast willen zeggen: "Alles wijst zich vanzelf".

    Ondergetekende wenst U veel succes met Uw zoektocht door de jungle die internet heet. Mocht U nog moeite hebben met het gebruik van Google en/of vragen hebben met betrekking tot dit onderwerp, dan zie ik Uw reactie gaarne tegemoet.


    Met vriendelijke groet,

    Vogel.
     
  8. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    lol... Hehehhehe.. hihi.. *kuch*..

    Ok :)

    Beste Thovin.. ik weet niet precies hoe het in België zit, maar in Nederland is het zo dat mensen 'van buiten af' ook gewoon lid kunnen worden bij universiteitsbibliotheken. Die hebben een schat aan informatie (ook bv. Louter Kabouter en beschouwingen over de jeugdbewegingen in de jaren '60, provo etc). Bovendien kan je een extra abonnement afsluiten (voor mij als student gratis) waarbij je boeken bij alle universiteiten in het land kan aanvragen (tegen een kleine vergoeding) indien je eigen universiteitsbieb het niet heeft. Misschien ook een idee?
     
  9. Thovin

    Thovin Member

    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Hey thanks voor al jullie reply's,intussen heb ik 'em gevonden:

    Provo: de geschiedenis van de provotarische beweging, 1965-1967. (Foto's Cor Jaring). Amsterdam, Netherlands: Meulenhoff, ©1985. 247 p., ill., 25 cm.
    Radicalism--Netherlands--History--20th Century - Youth--Netherlands--History--20th Century.
    ISBN 9029016183; LC 85198059; OCLC 15608190.

    Ach bird-migration helaas vindt ik op mijn "machine/engine" enkel het label COMPAQ en nergens geen GOOGLE,of staat dat misschien op de achterkant v/d machine/engine waar de netstekker in moet ?...of ik begrijp iets niet goed !
    :rolleyes:
    Maar ja,ik heb dan ook geen aandelen bij Google,....voila..weer een rijke Hippie

    Gelukkig kunnen we nog es lachen in deze donkere winterdagen ,nietwaar

    Greetz,Thanks & Peace to ya'll
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice