.. wat vinden we daarvan? Er zijn tegenwoordig van die rubberen armbandjes voor en tegen praktisch alles.. Oranje voor respect, zwart/wit tegen racisme.. etc.. dragen jullie ze? Waarom wel/niet?
Ik niet hoor. Mijn vrienden weten van mij dat ik niet discrimineer, en respect heb voor iedereen (nou ja...iedereen ) dus ik vind het een beetje onzin om met zo'n bandje te gaan lopen. Ik vind het ook zo'n mode-iets, en ik ben nou niet echt een modieus iemand, dus ik laat dat maar zitten.
Ik heb er geen... die oranje vond ik wel een leuk idee maar ja, 't gaat toch meer om 't doen dan om 't bandje... en zo'n plastic ding in zo'n felle kleur is niets voor mij, ik ben meer van donkere, rustige kleuren meestal... of goud/zilver. 't zou echt staan als een soort labeltje ofzo, helemaal niet passend bij wat ik verder normaal aan heb.
ik heb alleen een bandje gewoven door een heel lief litouws meisje met de kleuren van de litouwse vlag - geel groen rood.
ik heb zon oranje. altijd om... niet dat iemand het ziet hoor (heb te veel armbanden, dat deze niet opvalt en ik heb altijd lange mauwen). ik heb deze voor mezelf... ik heb vaak respect voor anderen, maar soms lukt het me niet om respect te ervaren... dit bandje helpt me dan herinneren....
Ik zou er geen dragen.. De gedachte erachter is niet verkeerd, maar ik vind dat respect voor anderen uit je gedrag moet blijken, niet uit het bandje om je pols. Het zijn echt van die hypes, ik heb ook het idee dat veel mensen die het dragen het meer daarom doen dan dat ze werkelijk zo respectvol zijn. Bovendien vind ik ze niet mooi.