The whole trip-hop genre

Discussion in 'Music' started by We_All_Shine_On, May 14, 2004.

  1. We_All_Shine_On

    We_All_Shine_On Senior Member

    anyone into this? What are your fav artists?
    portishead, goldfrapp, hooverphonic, zero 7, esthero, baxter, lamb, gus gus, godspeed you black emperor are all great :)
     
  2. KJ is cool

    KJ is cool Member

    godspeed is triphop?
     
  3. We_All_Shine_On

    We_All_Shine_On Senior Member

    actually you're right it's a little too chillin for trip hop. I should replace godspeed with tricky or something lol
     
  4. people_lovr

    people_lovr Member

    i'm not really into the whole genre. Like i don't know all that music. But i know Tricky & Portishead and i f*#%ing love them both.

    I saw hooverphonic live once too, and it was sooooooo good.

    I imagine if i knew more i would love it.
    :D

    also i know i haven't really been on this forum long, but i have read a bunch of your posts we_all_shine_on, and i just wanted to say you are sooooo adorable.

    ~ peace ya'll
     
  5. nesta

    nesta Banned

    portishead, lamb, and some others are great...

    if you consider sneaker pimps triphop, i love them....
     
  6. We_All_Shine_On

    We_All_Shine_On Senior Member

    thnx ppl luvr, and PS Im jeluz of your seeing them LIVE! SO lucky!

    I just burned a cd with bjork, goldfrapp and hooverphonic. nice stuff.
     
  7. WayfaringStranger

    WayfaringStranger Corporate Slave #34

    i like bluegrass, i think rave music is like a big abandoned building. empty and creepy. just my 2 cents though.
     
  8. Peace-Phoenix

    Peace-Phoenix Senior Member

    I feel old looking at some of those names and shaking my head. I like bluegrass too, not my favourite genre of course, but I have been getting into the Dixie Chicks lately!
     
  9. TheLittleOne

    TheLittleOne Senior Member

    i checked out goldfrapp and hooverphonic and they're pretty good
     
  10. luna99

    luna99 Member

    we all shine on, every band you listed I love.

    back in 2000-2001 I got onto a big trip hop kick and was into all of that stuff.. I still listen every now and then .... it's very beautiful haunting music (most of it).... trip hop is a really big catagory though.
     
  11. ZePpeLinA

    ZePpeLinA Jump around!

    check out Archive and their latest album "Noise"

    (it's sort of trip hop meets rock)
     
  12. Asmodean

    Asmodean Slo motion rider

    Yeah, i like some trip-hop and some drum 'n bass as well. I don't know if this music is really trip-hop (i'm not an expert) but some of my favourites in this genre are Portishead, Red Snapper, Amon Tobin and the Crystal Method.

    Does anyone know Red Snapper? :)
     
  13. I love triphop, I enjoy listening to the music but hardly know who I am listening too. I hear it on internet radio stations. It reminds a little of new age music somewhat.
     
  14. We_All_Shine_On

    We_All_Shine_On Senior Member

    asmodean I havent heard of them but I have heard of the others and thumbs up from me, good choices.
     
  15. crackforkids

    crackforkids Senior Member

    damn, your hot AND got the best damn taste in muzak.
    tricky-slowly: that shit is SO CHILL i love that shit. puts me in a trance =]
     
  16. fulmah

    fulmah Chaser of Muses

    that's some good taste! Amon Tobin woulda been good enough for me, but Red Snapper! I love love those guys...

    and I can't believe no one's mentioned Massive Attack.... good good stuff :)
     
  17. EddieV1984

    EddieV1984 Member

    Kid koala, Amon tobin, Portishead is good too, but prefer d&b over triphop
     

Share This Page


  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice