Moet Nederland signaal afgeven tegen nazi praktijken VS?

Discussion in 'Dutch' started by velvet, Jan 9, 2005.

  1. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Van Fok!/IKON dit nieuwsbericht.. wat denken jullie.. moet Nederland zich sterk uitspreken tegen de VS?

     
  2. BrotherLordAcid

    BrotherLordAcid Member

    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Helaas is er zoals gewoonlijk een groot verschil tussen wat Nederland zou moeten doen en wat Nederland gaat doen. De relatie tussen Nederland en de VS begint te lijken op een abusive huwelijk waarin de dominante partner continu vreemdgaat en de ander gruwelijk misbruikt en de onderdanige partij niets anders kan doen dan mooi weer spelen en achter de ander aan blijven hollen omdat "het vroeger anders was".

    Onze regering had al moeten ingrijpen toen de zgn "the hague invasion act" (http://www.kuro5hin.org/story/2001/10/15/14542/384) aangenomen werd, effectief gezien vrijwaard de regering van de VS alle leden van de krijgsmachten onder hun bestuur hiermee tegen elke aanklacht wegens oorlogsmisdaden die er tegen ze ingebracht zou kunnen worden. Maar nee hoor, we sturen onze oppersul Balkie Balkie een keer per 1st class KLM vlucht die kant op en alles is weer koek en ei. Mark my words, we zijn en we blijven niets anders dan een 2e rangs wannabe VS aanhangsel tot aan het moment dat het verenigde Europa in staat is om een echte vuist te maken tegen de Grote Broer in het Westen, en in dat Europa zijn we ook alleen maar veroordeeld tot een bijrol..
     
  3. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Ook al niets nieuws onder de zon... niet dat 't daarmee goed is, maar zeker niet nieuw. De US (of tenminste bepaalde groepen die 't vooral onder Bush goed doen) lappen al heel lang mensenrechten aan hun laars... er zijn ook voorbeelden van 'gewone' straf-processen die echt heel fout zijn gegaan... Nou ben ik in extreme gevallen niet perse tegen de doodstraf maar daar wordt in de US ook veel te makkelijk mee omgegaan, nog steeds, anno 2005, worden er veel meer zwarten tot de dood veroordeeld dan blanken bijvoorbeeld... En bij de verkiezingen wordt er ook enorm gesjoemeld, ze lieten mooi geen internationale waarnemers toe bij hun laatste verkiezingen!
    Al dit soort dingen zouden we best eens wat meer van mogen zeggen... maar ja, 't blijft toch zo dat het een veel en veel groter land is en dat Bush gewoon schijt aan ons heeft. En onder de huidige regering zie ik 't er zelfs niet van komen dat we er iets van zeggen.
     
  4. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Nope.. precies.. ik vind ook dat we ons als EU eens flink wat sterker zouden moeten opstellen tegen de VS.. dat Nederland als klein landje zich daar niet zo toe geroepen voelt kan ik me nog iets bij voorstellen, aangezien je je daarmee wel heel kwetsbaar opstelt enzo.. maar met landen als Duitsland en Frankrijk erbij sta je al wat sterker. Maarja.. hoe klein landjes in europa ook zijn, ze hebben toch allemaal een heel eigen karakter waardoor ik ten zeerste betwijfel of we ooit echt heel goed samen kunnen werken enzo. En dat is ook weer lastig, want van de ene kant wil ik helemaal niet dat de EU meer rechten krijgt (aangezien Nederland met d'r hele liberale karakter dan vast in de problemen komt), maar voor dit soort dingen zou ik toch graag zien dat we meer als één team tegenover de VS zouden staan.
     
  5. dutch_diciple

    dutch_diciple Member

    Messages:
    893
    Likes Received:
    0
    Maar dat zou nog wel even kunnen duren, met net een dikke lading nieuwe oost-europa landen erbij die nog goed moeten 'klikken' en dan zitten we nog met de kwestie turkije...nee binnen de EU moet er nog heel wat uitgepraat worden.
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice