stoppen met gamen gemakkelijk zeg je? neen toch ik heb in ge zien dat er betere dingen in het leven zijn dan continu op de playstation te zitten ik kan geen mate houden. ik ben twee dagen gestopt en in men hoofdje slaat alles tilt maar ik heb geen hulp nodig ik doe het op men eigen maar als ik hier iedere dag een berichtje plaats'ik heb niet gegamend" en wat feedback krijg kan me dit van mijn laatste hindernis naar een nieuw overwonnen zijn ik heb gelezen dat men geestje toch nog een weekje fucked up zal zijn:s wrm wil ik stoppen ik word net als een gozer die ik ken een zombie die zijn dagen achter dat vervloekte tv scherm doorbrengt en op knopjes ramt en mensen voor "noob" en dan die humor brrrrrrrrrrr en al die nerdy talk uitmaakt ik wil me niet tot dit niveau begeven en gewoon eens af en toe eens spelletje oppikken omdat het slecht weer is. bij hem is hij er te diep in maar dit is mijn laatste hindernis dus als er iemand ervaring kent met zulke situatie's volgens wetenschap hebben mensen die een gameverslaving hebben en verslaving die in de buurt komt van heroine dus het kan echt lastig worden
Zoek een andere hobby zou ik zeggen. Neem bijvoorbeeld een muziek-instrument ter hand en leer het bespelen. Net als met elke andere verslaving is afleiding de beste manier om er vanaf te komen. Succes!
tweede dag zonder game's een grote leegte maar ik vul die leegte op door muziek te beluisteren voel me stukken beter en actiever :d
Met een beetje maat houden kun je best af en toe nog eens een spelletje spelen. Maar ja, dan moet je inderdaad wel enige discipline weten te handhaven. Als je genoeg andere leuke dingen te doen hebt en wat regels voor jezelf opstelt (bijvoorbeeld max. 6 uur gamen per week) moet het wel goedkomen toch?
ik begin weer veel minder paranoia te komen en meer zin in weggaan met mensen ik heb geen gebrek aan vrienden maar laatste tijd kwam alles toch een beetje op een scheef randje vanwege men humeur door die game's nu ja met mate maar nu ga ik effe voor volledig zonder kijken hoe leuk ik het vind
in de volkskrant magazine stond afgelopen zaterdag een heel stuk over afkickkliniek speciaal voor gamers (zulke ernstige vormen kan het dus aannemen). misschien moet je het s opzoeken
Ik heb toch wel hetzelfde probleem (gehad) altijd online spelletjes spelen, soms zelfs als er iemand langs kwam ofzo. Ik kon soms van smorgens vroeg 6 uur tot de volgende ochtend aan 1 stuk doorspelen, ik weet niet waarom maar het leek op een gegeven moment zo nutteloos en tijdverspillend dat ik andere dingen ging doen op de computer zoals designen en teksten schrijven enzo. Mischien is het omdat je net zoals ik altijd bezig moet zijn, ergens op kunnen concentreren, ik kan een half uur tv kijken en dan word ik of moe, of strontzenuwachtig.
zorg dat je wat anders te doen hebt .. volg je een opleiding /studie? heeft die ook een vereniging of commissies? waar woon je? er zijn vast wel uitgaansgelegenheden daar in de buurt .. ga gewoon ff met wat vrienden chillen en get a girl voor de nacht en hobbys/muziek/sport voor je overige tijd .. je kan bijv. boeken lezen, of zoals eerder gezegd een instrument gaan bespelen, of een sport gaan doen .. anyways, options genoeg lijkt me .. adióss!
some would say: je ontkomt niet aan verslaving dus kies dan maar wijs. Chocola, Drop, Koffie, tabak, games, verzamelen, Sex, Drugs, Muziek. Ik zelf koos voor de laatste 3...en worstel met Tabak...
Ik laaf me aan alles. Mag nog steeds graag zo nu en dan een paar uurtjes spenderen aan een goed spel.