Hallo Belgie en Nederland! ;D

Discussion in 'Dutch' started by TheGreekHippie, Apr 10, 2013.

  1. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Kheb me pas geregistreerd op deze site en twas nice om te zien dat er een Nederlandse forum is;d kzal me is voorstelle eh. :sunny:
    Ik ben in Belgie opgegroeid maar op mijn 12 verhuisde ik naar Griekenland. Nu ben ik 18 en woon ik terug in Belgie en ken nie zvl mense, en helemaal geen hippies. :( tzou gwn nice zijn dak gwn weet dat er hier rondom mij nog mensen die zoals mij zijn en voelen :) Ik vind de maatschappij van vandaag maar niks... het enige wat nog uitmaakt in mijn generatie is de beste smartphone enzo hebben maar dat zegt me niks. Voor mij is het leven, roadtrippe met vrienden, naar The Beatles enzo luistere, smoren en genieten:hippy: One love
     
  2. WorldPeace

    WorldPeace Senior Member

    Messages:
    1,555
    Likes Received:
    4
    Hoi, ik denk dat je om mensen te leren kennen niet hier moet zijn, het is hier nogal rustig. Maar ik hoop nog altijd dat het weer een keer drukbevolkt wordt ;)
     
  3. WorldPeace

    WorldPeace Senior Member

    Messages:
    1,555
    Likes Received:
    4
    Waarom ben je weg gegaan uit Griekenland, mooi weer daar :) Waar woonde je?
     
  4. Spiral Sea

    Spiral Sea Member

    Messages:
    968
    Likes Received:
    3
    welkom op Hipforums.

    het moderne leven draait helaas voor veel mensen,en dan vooral de jongeren om de laatste gadgets/trends en het elkaar zoveel mogelijk de ogen uitsteken met materiele zaken alsof het een wedstrijd is.

    zoals je al zegt,vrienden,muziek en vooral genieten is alles wat je nodig hebt.
     
  5. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Ik woonde dicht bij Thessaloniki, 2de hoofdstad van Griekenland. We zijn terug naar Belgie verhuisd omdat er crisis was. :/ En inderdaad, het weer was wat beter daar maar ja. Ik kan in elke vakantie naar Matala gaan (Kreta), plaats waar veel oude hippies komen :D
     
  6. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Dit is juist wat ik bedoel! Ik wil het moderne leven niet volgen.. Het is zo rot dat ik in deze generatie toebehoor.. Die muziek van vroeger, het leven.. alles was precies zo beter.. Toch fijn om op deze site met nederlanders te praten :) :2thumbsup:
     
  7. WorldPeace

    WorldPeace Senior Member

    Messages:
    1,555
    Likes Received:
    4
    Ik ga in mei naar Kreta :) Maar wij gaan naar een klein dorpje in het zuiden, Loutro.
     
  8. Asmodean

    Asmodean Slo motion rider

    Messages:
    50,556
    Likes Received:
    10,126
    Het moderne leven heeft veel facetten, het is maar net hoe je er naar kijkt. Zelf kan ik me nogal flink ergeren aan die generalisaties over de nieuwe generatie jongeren en hun gadget geilheid. Ja ik zie het ook wel, maar dat was in de generaties voor ons helemaal niet anders. Er waren alleen nog niet zulke gadgets als nu. En net zoals toen zijn er ook nu genoeg mensen (en zelfs ;)) jongeren voor wie die dingen niet zo belangrijk zijn. Wie scheept ons nu eigenlijk op met al die troep? Is dat niet voor een groot deel die vorige generatie... Waarmee ik niet wil zeggen dat alle generaties en het leven ten alle tijde rot is.
     
  9. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Oh leuk! Het is heel fijn daar, ik ken het dorp.. Je moet ook ''Matala Kreta'' opzoeken... Daar gingen vroeger alle hippies naar toe. Het is een zee met zo van die ''grotten'' in iets als een berg, en daar sliepen ze en campeerden ze vroeger :D Er is ook een Matala Hippie Reunion Festival, maar het valt tegen dat die in midden Juni is, dan kunnen de meeste toeristen niet gaan :/
     
  10. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Zulke mensen zijn er zeker, maar ze zijn moeilijk te vinden. :p En ja, het is wel waar dat de meeste gadgets gemaakt zijn door de vorige generatie.. Iedereen draait nu mee met de technologie.. Wij ook, daarom zitten we hier nu ook op de forum, maar we moeten gewoon niet erin overdrijven. :) En genieten van de natuur..
     
  11. Asmodean

    Asmodean Slo motion rider

    Messages:
    50,556
    Likes Received:
    10,126
    Ik zou ook gewoon genieten van de technologie, maar inderdaad als iedereen niet zo zou overdrijven en gewoon z'n verstand een beetje gebruikt dan komen we een heel eind.
     
  12. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Zo gaat dat :) Ah ja, ik wou vragen of hier in Belgie of Nederland, iets als een hippie gemeenschap bestaat.. Daarmee bedoel ik niet bepaald een echte ''hippie'' gemeenschap, maar een gemeenschap waar jeugd bijeen komt en met elkaar omgaat, vrijwilligerswerk doet enz. hoe lang hij/zij erin woont.. maar echt openminded people, en liefst ''ver'' van de alledaagse maatschappij
     
  13. Asmodean

    Asmodean Slo motion rider

    Messages:
    50,556
    Likes Received:
    10,126
    Dat laatste bestaat denk ik wel (in verschillende proporties) maar ik maak er geen deel van uit :p (ik zoek t ook niet op)
     
  14. Just_a_woman

    Just_a_woman Member

    Messages:
    948
    Likes Received:
    156
    TheGreekHippie, was het "beter" in Griekenland? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik heb de indruk dat overal hetzelfde is.
     
  15. alexanderbean

    alexanderbean Guest

    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Oy Greek Hippie,

    als je zo'n community vindt, let me know. Zelf zoek ik nu een woongroep, dat lijkt me the closest thing voorzover ik 't kan vinden iig.

    Denk dat je de right people tegen moet komen @ the right places... goa strandfeest of reggea op het poppodium ofzo.

    Sluit me bij Asmodean aan; erbij willen horen en materialisme zijn geen nieuwe fenomenen. Het wordt misschien alleen steeds zichtbaarder omdat men steeds meer mogelijkheden heeft & de welvaart nog altijd toeneemt. Blijkbaar zijn mensen kuddedieren (volgens psychologen iig wel) dus logisch is het dan ook wel weer.
    Als je daar niet gevoelig voor bent ben je wat mij betreft een gezegend mens. Zelf voel ik dat iig wel zo. Klagen over de gehele mensheid - ik doe het ook graag, maar inderdaad, als je je ogen ervoor opent kom je ook nog heel veel moois en mooie mensen tegen.

    "Brighten the corner where you are, and you will light the world."
     
  16. davey579

    davey579 Member

    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Welkom! :)
     
  17. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Het weer was wel beter, dat moet ik toegeven! haha :p Voor de rest was het wel cva, niet perse beter! Maar de tieners gaan er wel meer op stap, en ik bedoel niet naar fuiven enzo, maar ook gewoon in parken chillen met pintjes enzo, iets wat ik fijn vind :)
     
  18. TheGreekHippie

    TheGreekHippie Member

    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Heel mooi gepraat. Kijk, het is inderdaad moeilijk om in 2013 niet met de maatschappij mee te gaan, maar zoals ik al zei, ik zou gewoon willen dat niet iedereen overdrijft met die smartphones enzo. Ik had er zelf ook eentje maar heb hem net verkocht want ik had de features ervan eigenlijk niet nodig.. Maar ja dat is mijn beslissing:p Waar zijn er goa strandfeesten? ah ja, en ik ga in de zomer naar reggae geel, daar zal ik wel hippies vinden denk ik:p
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice