Fox News versus ons landje... eng.. heel eng..

Discussion in 'Dutch' started by velvet, Jan 8, 2005.

  1. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Hebben jullie dit al meegekregen? Er is in the VS een media hype achtig iets bezig tegen ons landje, aangestuurd door deze column bij fox.. hier is het artikel in kwestie:

    Does History Repeat Itself?
    Monday, December 06, 2004
    By Cal Thomas

    Something terrible is happening in the land of wooden shoes, windmills, Rembrandt (search) and wonderful breakfasts.

    A Dutch hospital is euthanizing - killing - newborn babies who don't measure up to an arbitrary standard set by the hospital. The hospital at first requested guidelines for so-called "mercy killings" of newborns. It then revealed it has been engaging in the practice without any guidelines at all. Three years after the Dutch parliament passed a law allowing doctors to actively kill patients they deemed terminally ill, in great pain and with no prospects for recovery, it has come to this. At least with the elderly sick, they had to be consulted about their wishes. Newborns receive no such privilege.

    I'm not surprised.

    Once a single category of life is declassified as having no intrinsic value and a right to life, it is a very short step to declassify other categories when they are considered inconvenient, or burdensome.

    Holland is a perfect example of what happens when there is no governing moral standard. The Dutch have decriminalized most drugs and people smoke dope openly in venues set aside for the practice. Prostitutes display their wares like mannequins in department store windows. And now we have at least one hospital murdering already born babies because someone has decreed them unworthy of life.

    If ever there was a slippery slope to be studied, this is it.

    The Dutch are now grappling with their open border policy. They have admitted thousands of radical Islamists who have not assimilated and are threatening the stability of the nation. A Dutch filmmaker (search) was murdered last month by a radical who didn't like a film he made criticizing Islam's treatment of women.

    And now we have the killing of newborns. All of this in a country where the Nazis murdered Ann Frank just because she was Jewish and therefore less than human.

    Does history repeat? In Holland, apparently it does.

    And that's Column One for this week.

    What do you think? Send your responses to: afterhours@foxnews.com.


    De schrijver:
    [​IMG]

    Hier nog een linkje naar een Nederlandse verslaggeving erover met wat uitleg over het specifieke ziekenhuis in Groningen dat in zeer zeldzame gevallen op verzoek van ouders babies doodt die ondragelijk lijden (en waarschijnlijk toch wel uitzichzelf zouden sterven op den duur):

    HIER LINKJE (windows media player thingie)
     
  2. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Dit soort berichtjes stonden al een paar weken geleden in de kranten toen die euthanasie-voor-babies eerst in het nieuws kwam. Logish als je weet hoe Fox over euthanasie, abortus, legale softdrugs en Moslims denkt. Voor dit soort mensen is Nederland al jaren een land van alles wat duivels en slecht is. Niks nieuws onder de zon dus.
     
  3. Skelter

    Skelter Helter

    Messages:
    1,285
    Likes Received:
    2
    die man draagt trouwens een lelijk hemd en een lelijke das.
     
  4. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Hehehe.. ja.. ook dat nog.

    Hebben jullie ook op de link geklikt? Daaruit blijkt dat de rest van de media hier flink op in springt/is gesprongen.. Fox is dus niet de enige die hier zo over denkt. Stelletje ongenuanceerde enge Christen fundies... bah..
     
  5. Timmaniac

    Timmaniac Member

    Messages:
    90
    Likes Received:
    0
    ja zeker en dan zeiken ze veel over radicale moslims maar voor het gemak vergeten ze de funda christenen.
    typisch amerikaans dat artikel overgins net als zijn hoofd
     
  6. Leo

    Leo Member

    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Waarom scheer je dat allemaal over dezelfde kam? Doden wie je niet aanstaat is toch heel wat anders dan genieten van een blowtje, of bang zijn van een dolgedraaide godsdienstfanatieker?

    Overigens vind ik het eerbiedigen van andermans leven geen slechte zaak. Er een eind aan maken hoort jezelf toe als je dat voor jezelf kan verantwoorden, niet iemand anders die over jou gaat beschikken.
     
  7. velvet

    velvet Banned

    Messages:
    4,355
    Likes Received:
    1
    Ik snap wel waarom ze het allemaal over één kam scheert, want 'Fox' (christen fundies vooral) hebben het niet zo op alles wat 'anders' is.. en de genoemde dingen zijn allemaal anders dan dat Bible Belt VS het graag zou zien. Dat de dingen onderling nogal wat nuances hebben zien wij, maar zij blijkbaar weer dus niet (het feit ook dat ze Anne Frank erbij halen bijvoorbeeld geeft dat mooi aan, aangezien ze een link leggen tussen het doden van iemand 'just because she is jewish' door de nazi's en het doden van babies.. 'does history repeat itself?'... *zucht*...)

    Eerbiedigen van het leven is een prima zaak.. daarom is recht op euthanasie ook zo'n prachtig iets.
    Het doden van babies is een heel heikel punt en ik heb me ietwat in de ethische kan ervan moeten verdiepen door mijn studie en ik ben van mening (hiermee zal ik niet populair worden) dat dit niet vaak genoeg/snel genoeg gebeurt. Het gaat hier om kinderen in een terminale fase van zeer uiteenlopende lichamelijke aandoeningen die verschrikkelijk lijden met zich meebrengen (van het kind wel te verstaan, het (mee)lijden van ouders mag nooit een reden zijn tot doding van het kind). Deze kinderen wordt dus niet zozeer het leven ontnomen, alswel de dood iets eerder gebracht.
    Wat betreft abortus is het weer een heel ander verhaal, omdat het hier juist gaat om de wens van de moeder en 'het kind' totaal geen inspraak heeft, plus dat je de hele discussie krijgt 'wanneer is het een kind en wanneer een klompje cellen'. Mijn persoonlijke mening is dat er veel meer consequenties zouden moeten worden verbonden aan abortus (tenzij dit gebeurt omdat de vrouw in ernstig levensgevaar is of omdat zij (aantoonbaar) verkracht is): je wil abortus? Prima in de eerste twee maanden, maar dan ga je wel voor de komende 5 jaar verplicht aan de prikpil. Als je nu zo ontzettend geen kinderen wil dat je bereid bent een zwangerschap op brute wijze af te breken, dan ben je naar mijn mening niet in staat in de komende vijf jaar ineens wel een liefdevolle moeder te zijn. En als het een cultureel probleem is (veel moslima's die per ongeluk voor het huwelijk zwanger raken terwijl ze eigenlijk niet eens seks mogen hebben) hebben dan maar gewoon even lekker pech.

    Lang verhaal weer ;)
     
  8. Myranya

    Myranya Slytherin Girl

    Messages:
    1,410
    Likes Received:
    6
    Ik noem 't allemaal in 1 zin omdat die media waar we het hier over hebben 't doen. Het artikel waar 't draadje mee begon noemt alleen de euthanasie en de Moslims maar een flink aantal artikelen die ik vorige maand gelezen heb haalden de Nederlandse abortuswetten en het Nederlandse softdrugs beleid erbij. Het gaat allemaal tegen hun Christelijke moraal in, ze vinden 't allemaal tekenen dat het hier helemaal de verkeerde kant opgaat. Het ging er hier niet over hoe ik er over denk, maar over hoe Fox en een aantal andere, flink rechtse/Christelijke US media magnaten hier over dachten en schreven.

    Ik ben overigens wel degelijk voor legale abortussen en euthanasie, maar als we daar over beginnen is 't misschien handiger een ander draadje te beginnen.
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice