Hi Folks, We zijn op zoek naar meer info,verhalen,fotos van het Ardense Hippiedorp uit de jaren 60-70 genaamd Mesnil L'eglise . Kan iemand hier wat meer over vertellen ? Het speciale sfeertje hangt er nog steeds maar er moet ooit veel meer geweest zijn in dit sprookjesdorpje......! ! ! ~~May Luv'n Peace be on your path ..always~~ http://www.happyhippie.be/index.html
Hi Gio Dat dorpje ligt enkele km. voorbij DINANT centrum voorbij de bekende rots omhoog richting Frankrijk totdat ge de Franse kerncentrale ziet liggen,t'is moeilijk te vinden maar dat is ook de bedoeling geweest destijds,wij zijn er in '03 geweest,in de Hippie-tijd moet dat een geweldige plek geweest zijn in zo'n afgelegen dorpje,je moet er niet te veel over zoeken in de lectuur of op't Net want het lijkt alsof het niet bestaat. Ik moet zeggen dat toen wij erdoor wandelden we toch een raar gevoel kregen over ons,de "Spirit" is daar zeker nog aanwezig en zie je hier en daar nog wel,en ook de huidige inwoners zijn meestal niet alledaags om't zo te zeggen. Deze zomer gaan we zeker nog eens terug in de oude bus en proberen ergens te kamperen in de geburen om wat meer info te verzamelen over vroeger........ ~~May Luv'n Peace be on your path..always~~ http://www.happyhippie.be
Antwoorden mag je ook op onze link... http://www.happyhippie.be.board.dk3.com/2/index.php Thanks all !
Klinkt goed! Zijn er plannen om een nieuw dorp daar te beginnen? Klinkt in ieder geval wel goed. Zal eens kijken of er iets te vinden is. Succes in ieder geval
ok dit wil ik niet misse!! zou iemand mij wat info kunne doorsture over da dorpje?? hier is mijn e-mail : lovlycandy@msn.com ik dank u uit volle overtuiging en geloof! thanx! peace
Hi Lovely Candy (Lier calling) Wel het zal moeilijk zijn om info te sturen over Mesnil want je vindt er niets van terug in de lectuur ed. Wij zijn er verleden jaar zelf naar toe gereden om es te kijken hoe het eruit ziet na al die jaren,zelf heb ik ook al vele info-Mails gestuurd en de vraag gesteld op Forum's e.a.........yet niemand kent het....en toch is het er...met duidelijke Hippie-sporen uit de jaren 60-70..het doorlopen van dat dorpje geeft een speciaal gevoel...maar het gevoel is eentje van heimwee....en van....."HIER WIL IK WONEN..... ! ! ! ! ! ! In't kort ga ik es terug en probeer meer te weten te komen,het dorpje boeit mij geweldig ! T'zou misschien leuk zijn om daar op't dorpspleintje (met dorpsBBQ..jawel) een Hippiebijéénkomst te houden ooit met standjes,muziek etc....maar dat zal wel bij Wishfull thinking blijven denk ik. ~~May Luv'n Peace be on your path..always~~
goed idee Jammer dat niemand er iets vanaf weet, maar dat zou je ook als een goed iets kunnen zien toch?
ja prachtig idee! wil ik best wel wat tijd en energie in steken!!moet toch wel kunne... anyway,als ik je kan helpen met iets...call me! zon hippie samenkomst zou eigelijk echt wel ns moete...anyplace,anytime! hint,hint!! ohja,en als je bent geweest...vertel me dan maar alles!! peace!
Mijn erergie krijg je ook hoor. Lijkt me ongelooflijk zalig om is zo'n hippybijeenkomst te hebben, hé Candy. Zullen wij al met foldertjes beginnen. Hehe Moet toch een aangename plek zijn geweest. loVE ANd KissES SASJA
Mochten er vergevorderde plannen voor een hippie-bijeenkomst zijn dan wil ik daar gaarne part van uitmaken. Hierbij stel ik mezelf dus beschikbaar voor een eventuele bijeenkomst.
Misschien zo'n supergrote spandoek maken en aan onze school hangen voor alle hippies daar, Candy. Ow, wacht, dat zijn alleen wij!
Mesnil Eglise ligt op een zijbaan van N95 Dinant naar Beauraing.. ik ben er met de moto al gepasseerd.. maar wist niks af van een ex hippiedorp?? rij vanuit Dinant richting Beauraing..in Feschaux N929 op Houyet.. daartussen in ligt Mesnil Eglise..heel rustig..heel landelijk.. http://www.valdelesse.be/media/map_h.jpg kort voor Houyet..mooi bochtig parcours... ik zal binnenkort eens gaan verkennen.. Tiger
Thovin.. Probeer wat inlichtingen in te winnen bij mensen.. die in Mesnil wonen..de ouderen weten wellicht wel iets te vertellen.. over de jaren 60..toen Mesnil een hippiedorp was.. ik heb er toen nooit iets van gehoord.. maar ik was niet veel thuis in die jaren:H ik heb dit gevonden over Mesnil Eglise... probeer deze chambre d'hote te contacteren... wie weet???wie weet..weten zij wellicht wel iets..?? http://membres.lycos.fr/mesnileglise/ P.S..Klik op derde vlag(NL)dan zie je iets over dit dorp.. ik rij er wel naartoe binnenkort.. ik hou jullie op de hoogte dan.. Tiger
Ik stel voor om daar met 8 personen een nachtje te gaan slapen.. natuurlijk moeten we daar de boel niet overhoop gaan gooien... ik lees dat de eigenaar reflexoloog is..voetreflexologie.. wie gaat er mee??en wannneer..op een zaterdag?? 1 overnachting..Ik weet de weg..en regel alles wat logeren aangaat.. ik bedoel reserveren..dus ieder betaalt wel voor zijn bed.. we kunnen dan het dorp verkennen..wat denken jullie van dit idee?? Thovin MOET erbij zijn..hij heeft deze thread gestart.. beetje uit de bol gaan bij wat biertjes in Mesnil?? graag reacties a.u.b ik rij per moto..wooooohah.. Tiger