Wie van jullie weet al precies wat hij of zij wil worden of doen om de kost te verdienen?? Ben zo jaloers op die mensen, ben zelf ambitieloos en ben (al) 22.. Wat moet er ooit van mij worden? Ben iig jaloers op mensen die altijd al iets willen worden of doen en dat dan ook echt realiseren.
tsja... ik ben nu zelf met mn eindexamens bezig en dus wel op het punt aanbeland dat ik moet gaan beslissen wat ik wil... ofzo... ik weet het niet... ik heb heel lang gedacht dat ik acteur wilde worden, ik heb ook auditie gedaan voor de toneelschool, maar ben afgewezen en die droom is nu ookeen beetje voorbij. ben niet goed genoeg en ik zie mezelf wel mn leven lang met theater bezig zijn, maar zeker niet op die manier. ik ga volgend jaar GLTC (griekse en latijnse taal en cultuur) studeren aan de VU, wat betekent dat ik waarschijnlijk leraar word. Ik heb géén idee wat ik wil... ik hou van schrijven, maar wil geen schrijver worden... columnist lijkt me leuk, maar dat is meer een bijbaan... misschien ga ik toneelstukken schrijven, word ik dichter of iets in die richting... ik wil in ieder geval mezelf laten zien aan 'de wereld', aar met leraar zou ik ook best genoegen nemen...
mh, nou ik ben gestopt met de middelbare school en doe nu een beroepsopleiding als meditatie leraar, ik ben nu bijna klaar met t eerste jaar. het eerste plan na dat ik met school gestopt was was de kunstacademie, daar was ik aangenomen, maar daar was geen bal aan, en toen ben ik dus dit gaan doen.
btw, dit was ook eigelijk wat ik altijd al wilde doen, een zo relaxed mogelijk leven hebben. hehe, dat was/is m'n ambitie
Ik ben nu 37 en heb nog steeds geen 'carriere' of zoiets. Ik heb nu een leuke baan, maar daar zie ik me niet tot m'n pensioen blijven hoor... hoe lang wel, en wat ik daarna weer ga doen, geen idee, dat zie ik dan wel. Ik heb nooit zo'n idee over 'm'n leven' of 'de toekomst' gehad, maar in tegenstelling tot wat jij zegt heb ik dat nooit als een probleem gezien en ben ook nooit jaloers geweest op mensen die wel hun toekomst willen/kunnen uitstippelen. Integendeel zelfs; voor elk wat wils maar mij lijkt 't heel saai om al op je 20ste ofzo te weten wat je wilt en daar dan ook je hele leven aan te werken. Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat ik alleenstaand ben, geen kinderen, geen auto, en daar ook heel happy mee ben, dus geen grote verantwoordelijkheden en financiele verplichtingen. Voor mensen met een gezin zou 't een stuk moeilijker zijn om zo te leven! Heb je de verschillende beroepen-tests wel eens gedaan? Ik vond ze altijd wel heel leuk om te doen, hoewel er weinig uitkwam waar ik echt wat aan had; ik kruisde altijd de 'gekke' of 'grappige' dingen aan (koffie soorten proeven in Brazilie, vertegenwoordiger van kleurpotloden, egeltjes opvangen, enzovoort... allerlei dingen die wel leuk zijn maar a) weinig geld opbrengen en b) niet iets zijn om 45 jaar lang achter elkaar te doen, van 20 t/m 65...).
Ik ben nu bijna afgestudeerd in de opvoedingsfilosofie en ik ben bijna 25.. Nog geeeeeen idee wat ik precies wil.. Misschien lesgeven op het HBO, dat lijkt me wel leuk, maar een kroeg openen lijkt me ook wel wat.. Eigenlijk wil ik over 30 jaar wel minister van onderwijs zijn, maar ik weet niet of ik heel dat vermoeiende politieke proces wil doorlopen en echt gematigd ben ik niet dus kleine kans..
Ik weet dondersgoed wat ik wil maar daarmee kan ik geen geld verdienen.. of amper.. of ik moet heeeeeeeeel veel mazzel hebben. Ik zit in de hulpverlening als vrijwilliger en het is verschrikkelijk moeilijk om in die tak goed betaald werk te krijgen nu onze overheid overal op aan het bezuinigen is. Illegale tienermoeders die totaal geen hulp krijgen, getraumatiseerde vluchtelingen van 22 die met de nek worden aangekeken.. het is schrijnend, om maar een mediaterm te gebruiken. maarja.. vind maar es betaald werk in deze sector. Ik doe de zelfde opleiding als consolidated en zou dus de beleidskant op kunnen (wat mij eigenlijk iets te theoretisch is), maar daarvoor vragen ze veel ervaring... maar goed.. die ben ik nu aan het op doen.
Mmm dit is mijn laatste jaar op de middelbare school en volgend jaar wil ik geschiedenis gaan studeren aan de universiteit. Wat ik als beroep wil doen weet ik nog totaal niet eigenlijk. Ik zou ook nog heel graag naar een filmschool gaan, lijkt me ook erg leuk.
Ik ben nu bezig met mn eindexamen vwo, maar ja, ben gezakt aangezien ik mn natuurkunde verpest heb. Ik wil zoveel doen dat ik het echt niet meer weet. Wil sowieso in Amsterdam gaan studeren, aangezien alle mensen van mn school naar Leiden gaan. Woon in Zoetermeer, dus das allemaal lekker braaf en makkelijk en dichtbij... saaie mensen. Maar goed, eerst wilde ik filosofie gaan doen, maar toch maar niet. Nu zit ik te denken aan Europese studies, lijkt me wel wat. Alleen moet je dan 1 helft helemaal zelf invullen door te kiezen vooe geschiedenis, economie, recht, of een Europese taal/land/cultuur. Heb ik dan dus weer het probleem dat ik geen idee heb wat ik moet kiezen... Maar ik wil zo veel worden als ik later groot en sterk ben, ik kan alleen niet kiezen.
Haha ik wil mn eigen eetcafe achtig iets en tegelijkertijd minister-president worden. Ik haaaat politiek, maar ja, die mensen doen niet wat ik wil, dus dan moet je het maar zelf doen he.
Na ja, dan zal ik et toch maar uitleggen. Ik sta een 4 voor wiskunde, dus moet de rest een 6 zijn. Heb mn scheikunde al verpest, dus dat is een 5 en daar heb ik mn herkansing voor nodig. Nou is mn natuurkunde dus ook een 5 en ja, dan zak je. Man, dit komt echt over alsof ik zwaar achterlijk ben haha. Heb 3 jaar echt helemaal niks uitgevoerd, dus dan blijf je een keer zitten he. Heb dit profiel (natuur&gezondheid) alleen gekozen omdat ik in de 3e 13 was en geen idee had wat ik wilde doen hierna en je daarmee nog vrijwel alles kon. Nou blijkt dat vrijwel alle opleidingen die ik leuk vind net zo goed of beter te doen zijn met C&M...
kijk door al die cijfers shit ben ik gestopt met school toen ik er achter kwam dat je voor sommige opleidingen geen papiertjes maar vooral een big smile en een hoop enthousiasme nodig hebt. en gelukkig was dat nou net de opleiding die ik al wilde doen.
ja ik hoop dat ik het haal, dan ga ik lekker sph doen . eerst wou ik de kunstacademie docent kunst doen, maar ik wil helemaal geen docent worden ik wil alleen creatief bezig zijn. nou dan maar sph, dat lijtk me zoooo gaaf
Hee.. als je weer in Amsterdam komt wonen doe ik met je mee.. halen we ondernemingsvergunning bla (kan allemaal via LOI, easypeasy) en openen we samen een sociale kroeg.. personeel halen we van de straat en oeh.. maken we er half een hostel van ofzo waarbij een deel van de kamers voor periodiek personeel is ofzo.. qua muziek uiteraard alles van snoeiharde punk avonden voor het meer anarchistische publiek tot relaxte cubaanse meuk en zo... aaahh... *dag droom*.. hmmm.. mogelijkheden! Staan heel veel café's en kroegen hier ter overnamen.. als je bij de bank een lening zou kunnen krijgen dan ben je echt zo klaar. Hee, als we samen een forum kunnen runnen moeten we ook wel een café voor elkaar krijgen! Alleen tja.. de locatie hè.. je wil vast niet weer naar Amsterdam