Am I the only dutch person in the US

Discussion in 'Dutch' started by klarens, Jul 11, 2007.

1. klarens

klarens Member

I am just curious, I have been living in the US now for hmmmm almost 7 years.
    I work in a restaurant, so I meet alot of people. But hardly ever anyone form back home. I met 2, so far. And a class of dutch exchange students. But that is it. So anymore dutchies here in the US ?

Het is nu makkelijker voor mij in het engels te tijpen, dan nederlands. Vandaar dat het in het engels is.

Groetjes
    Stefan

2. rainbowedskylover

rainbowedskylover Senior Member

waar woon je dan in de vs? ik ken trouwens geen nederlanders op dit forum waarvan ik weet dat ze in de VS wonen, wel een belg geloof ik....

3. TattoedAquarian

TattoedAquarian Senior Member

I live in the US and have my whole life and have never, to my knowledge, met a Dutch person face to face. So, for all i know, it's a possibility that you are.

Congratulations!

4. klarens

klarens Member

I life close to Fort Worth in Texas

5. Ribanna

Ribanna Member

haha iedereen vind Nederland gewoon veelste relaxed om te verlaten :p

6. rainbowedskylover

rainbowedskylover Senior Member

neej man, iedereen die hier weg gaat gaat naar canada of australie denk ik ;)

7. Kaartje

Kaartje Member

Ik woon ook in de VS. Ik verhuisde 4 jaar geleden naar Illinois om mijn PhD in antropologie te doen. Mijn Nederlands is een beetje roestig geworden. De andere Nederlanders hier zijn op een hand te tellen, dus ik oefen alleen met mijn moeder aan de telefoon. Ik heb me een poosje geleden opgegeven bij dit forum, maar dit is de eerste keer dat ik iets post, dus hallo allemaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Nederland de laatste tijd wel mis hoor. Ik dacht dat ik in de VS zou blijven wonen, maar ik weet het niet meer zo zeker. Wat bracht jou naar de VS Klarens? En ga je nog regelmatig terug, op vakantie ofzo? Wat vind je het leukste aan de VS en wat mis je het meeste van Nederland?

8. YoungHippieDream

YoungHippieDream Member

lijkt me vreselijk om daar te wonen.

9. Asmodean

Asmodean Slo motion rider

Lijkt mij wel een mooi land om te wonen. Gewoon net als hier het systeem wat negeren en aanpassen aan je eigen normen en op een mooi plekje gaan wonen. Die zijn er daar meer dan hier. Alleen de koffieshopcultuur zou ik persoonlijk wel gaan missen. Maar ja, dat doe ik in ieder ander land op zich wel.

10. Kaartje

Kaartje Member

Het is best lastig af en toe hoor. De mentaliteit is gewoon zo anders. Mensen hier zijn meer individualistisch, minder sociaal. Komt misschien ook door de infrastructuur en autocultuur waardoor niemand meer gewoon gezellig op straat wandelt & fietst. Het is ook moeilijker om echte vrienden te maken, het blijft vaak zo oppervlakkig. Mijn beste vrienden zijn buitenlandse studenten of heel linkse Amerikanen die wat van de wereld hebben gezien. Maar er zijn veel betere mogelijkheden aan de universiteit, dus ondanks de vreselijke politiek maak ik wel gebruik van dit land (eigenlijk behoorlijk hypocriet...). Het is soms sneu dat mensen hier zo dom gehouden worden. De media is niet zo heel diepgaand, dus kun je het de Amerikanen kwalijk nemen dat ze Bush stemmen?

Maar als ik in NL op vakantie ben vind ik het vaak verschrikkelijk benauwd en druk. En mensen zijn ook eigenlijk helemaal niet zo aardig op straat, op de snelweg, of in de winkel (ik ben gewend geraakt aan de overdreven en fake Amerikaanse vriendelijkheid). Nederlanders zijn zogenaamd zo tolerant, maar ondertussen zijn er best beangstigende politieke en sociale ontwikkelingen. Wij Nederlanders zijn zo trots op onze openheid, maar we geven onszelf veel te veel schouderklopjes en zijn blind voor alle problemen. Als we trots willen blijven moeten we het woord "tolerantie" inwisselen voor een iets actiever soort respect of omhelzing van diversiteit onder de mensen, vanuit alle richtingen. Anders gaan we zo Amerika achterna.

11. Asmodean

Mja, zit ook altijd nog wel heel veel verschil tussen de stad en kleinere plaatsen. Niet dat in alle dorpen de mensen socialer zijn, soms zelfs in tegendeel :tongue: maar het maakt wel degelijk verschil. Zal in Amerika ook wel wat verschillen, ook per staat misschien. Het is tenslotte ook een supergroot land. Maar die fake aardigheid en oppervlakkige vriendschappen en de duidelijkheid waarmee de overheid het volk dom probeert te houden zouden me inderdaad wel behoorlijk frustreren denk ik. Aan de Nederlanders ben ik gewoon heel erg gewend, merk ik ook al weer als ik twee weekjes in andere Europese landen ben geweest.

12. hailtothekingbaby

hailtothekingbaby Yowzers!

Hier ben ik het wel mee eens. Het lijkt me toch een interessant volkje, en stiekem heeft Amerika toch ook wel z'n charmes.

Maar inderdaad, de coffeeshops he? En wtf, moet ik dan Bud Light gaan drinken? :ack:

13. Asmodean

Is vast wel beter bier te krijgen. Zelfs import Heineken voor de liefhebber. En er is meer ruimte voor een goede stek om zelf een paar planten te laten groeien. Maar ben helaas ook wel erg gehecht aan dit gedoogbeleid hoor. Als ik niet oplet loop ik zo in een ander land tegen de lamp omdat ik mijn groene rakker op de verkeerde plek nuttig. Toch wel weer erg geschikt van ons kleine kutlandje dat!

14. Carlfloydfan

Carlfloydfan Travel lover

There is a Dutch person in Maine, I assure you

she is my friend :)

15. old tiger

old tiger Senior Member

The Dutch..are great..where is Lisa(Lovelight)??Bird migration??
    Asmodean??Nananie..Hailtotaking..
    and all these other Dutch crazy peeps??
    you know the answer??Dutch think differently..they are Dutch..
    and they are damn COOL..:)
    Tiger

16. old tiger

old tiger Senior Member

17. klarens

klarens Member

To answer Kaartje question (sorry it took so long to reply I havent been on this site for a while because I just had a baby)
    I moved here because of my wife, she is from here. We met over the internet and we hit it off. We are married now for 7 years. I wish that I could visit back home, but I havent yet.
    I think the main differnce here are 2 things. First everything is far each other, so you need to drive and cant walk, and you dont want to get on a bike over here. It might because I live in TX, but I think that is in the most of the US.
    Second, people move around ALOT over here. When I was growing up, we had the same neighbors for over 15 years. Here people move so much, they dont even borther getting to know to people in there neighborhood. So therefor it is alot harder to make good friends.

I miss from back home, besides my friends and family is some of the food
    When I come to visit the first thing I will get is some shoarma and a supertje special.
    I know it is a weird combo, but that is what I miss the most.
    So if you ever see some near the airport eating that weird combo, it might me me LOL

18. hailtothekingbaby

hailtothekingbaby Yowzers!

Ooh, congrats with the baby! :)

Shoarma rules man, good choice. Is it very multicultural where you live? Because one of the best things about Holland, I think, is the multicultural society we have here.

I guess you have a lot of Latin American influences there?

19. klarens

klarens Member

Thanks

I live in Texas Between Dallas and Fort Worth. It is not that multicultural here. Some chinese, african stores. I only find 1 store in Dallas that sells some things from back home (food wise)
    Yeah my mom send me some shoarma mix and I make it here sometimes. It is good, but not as good as the ones you can get there.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice