Forårsdag...

Discussion in 'Denmark' started by wolf_at_door, Apr 4, 2007.

  1. wolf_at_door

    wolf_at_door Senior Member

    Messages:
    1,269
    Likes Received:
    2
    ...og mens jeg ventede på at bananpalmen i min vindueskarm skulle vokse, indså jeg en dag at jeg blot var reduceret til vandbærer for en plante. Og den energi som udløste spændstigheden i hvert et sammenfoldet nyt bladskud ville have været solstråler som skulle komme mig til gode, hvis ikke det havde været fordi jeg havde rendt frem og tilbage mellem vandhanen og min bananpalme. Og det var netop en af de dage, hvor min ringeklokke ringede, og jeg åbnede døren, mens jeg nær var ved at hælde vand ud over den indsamler som stod i døren med min fyldte vandkande. Og det var så oplagt at spørge ham, om ikke han havde brug for at blive vandet, nu da han tilsyneladende spildte sin dag med at stemme dørklokker, frem for at nyde solen - ligesom enhvert andet liderligt menneske på plænen med den kropslige nydelse i behold, og netop da følte jeg mig knyttet til staklen, for enten vander man bananpalmer eller også stemmer man tilsyneladende dørklokker på så fuldendt en forårsdag...
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice